اصفهان- کارشناس حوزه آرد و نان و نایب رییس اتحادیه نانوایان شهرستان اصفهان با انتقاد شدید عدم افزایش تعرفه پخت و عرضه نان از سال ۹۳ تاکنون علیرغم افزایش چندبرابری کلیه هزینه ها، گفت: در این سه سال نانوایان بدون افزایش تعرفه با نجابت از خود مایه گذاشته و فعالیت خود را ادامه می دهند.

پخت نان با تعرفه سال ۹۳/ نانوایان بدون افزایش تعرفه با نجابت از خود مایه می گذارند!

محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین تاکید کرد: قیمت آرد و نان باید به موقع و متناسب با نرخ تورم، افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه نانوایان اصفهان از نظر بهداشت و کیفیت در رتبه اول کشور قرار دارند، افزود: بیش از ۱۷ سال متوالی است که نانوایان اصفهانی رتبه اول کیفیت و بهداشت را در سطح کشور به خود اختصاص داده اند.

کارشناس حوزه آرد و نان و نایب رییس اتحادیه نانوایان شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: بالغ بر ۹۰ درصد نانوایان اصفهان به ویژه نانوایان اصیل این شهر، تمام فاکتورهای لازم برای پخت نان سالم را رعایت می کنند.

وی با اعلام اینکه ۱۰ درصد نانوایان اصفهان فنی نیستنداما متأسفانه قانون اجازه داده با مباشر فنی فعالیت داشته باشند، ادامه داد: نانوایی که اصالت ندارد و فنی نیست نمی تواند همچون یک نانوای فنی موفق کار کنند البته با تدابیر اندیشیده شده مشکلات این ۱۰ درصد به زودی مرتفع خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: کمیسیون بازرسی اتحادیه نانوایان شهرستان اصفهان روزانه به صورت دوره ای از واحدهای نانوایی بازرسی محسوس و نامحسوس دارد، ضمن اینکه اگر شهروندان تخلفی از نانوایان مشاهده کردند می توانند مراتب را با شماره تلفن ۳۳۳۹۱۵۹۴ در میان بگذارند تا در اسرع زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

 وی با انتقاد شدید از اینکه تعرفه پخت و عرضه نان از سال ۹۳ تاکنون علیرغم افزایش چندبرابری کلیه هزینه ها، تغییر نکرده است، گفت: در این سه سال نانوایان بدون افزایش تعرفه با نجابت از خود مایه گذاشته و فعالیت خود را ادامه می دهند.

کارشناس حوزه آرد و نان و نایب رییس اتحادیه نانوایان شهرستان اصفهان ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات صنف نانوایان، این است که متولی ویژه ای ندارند به همین دلیل بعضی دستگاهها به خودشان اجازه مداخله غیرکارشناسانه در بخش آرد و نان می دهند در حالی که آرد و نان خدمت ویژه ای است که تخصص خاص خود را نیاز دارد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به ویژگی های نان سالم اشاره کرد و گفت:در پخت نان نباید سبوس و ریز مغذی ها ازنان جدا شده باشد، معمولاً این نان های سبس دار رنگ تیره تری نسبت به سایر نان ها دارند، نان های تیره تر ریزمغذی ها و سبوس بیشتری دارند.

حسینی ادامه داد: از زمان تهیه خمیر تا پخت نان بباید ین یک تا ۳ ساعت استراحت خمیر باشد، نان باید با شعله غیر مستقیم پخته شود و پس از مصرف نیز به راحتی جذب بدن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.