ساری- امام جمعه موقت تهران بابیان اینکه هویت ملت ایران با دین گره‌خورده است از شبهای قدر به‌عنوان مانور دین یادکرد.

علی (ع) تجسم دینداری صادقانه/ شبهای قدر مانور دین است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد خاتمی در مراسم شب قدر در مصلای ساری، بابیان اینکه اجتماعات عظیم شبهای احیا به‌ویژه شب نوزدهم ماه رمضان حامل دو پیام ازجمله عشق به دین است اظهار داشت: هرکسی قدم در این اجتماعات می‌گذارد زبان حالش این است که عاشق دین، معنویت و حضرت حق هستم.

وی ولایت را پیام دوم شبهای قدر برشمرد و گفت: در دل تک‌تک شرکت‌کنندگان اجتماعات عشق حضرت علی (ع) می‌تپد و هیچ‌گاه این داغ سنگین از یادمان نخواهد رفت.

وی از شبهای قدر به‌عنوان مانور دین یادکرد و افزود: هویت ملت ایران در شبهای قدر به رخ جهانیان کشیده می‌شود و دنیا بداند که هویت مردم ما با دین گره‌خورده است و نمی‌توان هویت را منهای دین و ولایت دید.

امام‌جمعه موقت تهران به شش نوع دین‌داری از دیدگاه قرآن کریم اشاره و اضافه کرد: در دین‌داری منافقانه عشق به دین وجود ندارد و این نوع دین در عصر نزول بیشتر به چشم می‌خورد.

آیت‌الله خاتمی بابیان اینکه سه نوع نفاق ازجمله نفاق اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی وجود دارد تصریح کرد: دین‌داری منافقانه، دین‌داری نمادین و ضد ارزش است.

وی دین‌داری مقطعی، موسمی و موقتی را از دیگر انواع دین‌داری برشمرد و به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ریزش‌ها و رویش‌ها اشاره کرد و گفت: ریزش‌ها به معنای آن است که کسانیکه زمانی انقلابی بودند با آن خداحافظی کردند و این ریزش‌ها به دلیل سست بودن ایمان است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی در اردوگاه ابن زیاد وجود داشتند که در جنگ جمل یا حضرت علی (ع) بودند اما به دلیل ریزش در اردوگاه یزید در کربلا دست به جنایت زدند.

آیت‌الله خاتمی، نوع سوم دین‌داری را عافیت طلبانه ذکر کرد و آن را ارزشی ندانست و گفت: دین‌داری‌های عافیت طلبانه در قرآن کریم نیز به‌شدت نکوهش شده است، همچنین داشتن نظام دینی و چالش نداشتن با نظام‌های سلطه و قدرت‌ها و عافیت‌طلبی ممکن نیست.

وی با اشاره به سازش رژیم عربستان با آمریکا و غارت سرمایه آن از سوی ترامپ گفت: دینمداری در طول تاریخ هزینه داشته است و به این آزادی مشروع، رهبری عادل و هوشیار و شجاع افتخار می‌کنیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، نوع چهارم را دین‌داری‌های سوداگرانه ذکر کرد و اظهار داشت: دین‌داری شعاری نوع پنجم دین‌داری است که در آن از رسم مسلمانی خبری نیست.

آیت‌الله سید احمد خاتمی گفت: رسم مسلمانی این نیست که یک لات چاله‌میدان مانند ترامپ رجز بخواند و در عوض کسانی برای مذاکره با آمریکا دلشان لک بزند اما بدانیم که دین‌داری عملی اهتمام و توجه به امور مسلمانان است زیرا در غیراینصورت ارج و ارزشی ندارد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، دین‌داری صادقانه را نوع ششم دین‌داری برشمرد و اظهار داشت: دین باید وارد عرصه زندگی شود.

وی هدف فضای مجازی را ربودن خانواده بیان کرد و خواستار ورود دین به عرصه خانواده شد و گفت: حجاب، قرآن، نماز و احکام دین در خانواده باید زنده شود.

امام‌جمعه موقت تهران، قانون‌مدارانه عمل کردن و پای قانون ایستادن را از مظاهر دین‌داری صادقانه بیان و خاطرنشان کرد: تقویت و دفاع از دین و حرکت در خط حجت شرعی امری بسیار مهم به شمار می‌رود.

وی به جوانان توصیه کرد تا چشم و گوش بسته زیر پرچم هر حزب و گروهی نروند و عنوان کرد: خط مستقیم حجت شرعی است و صراط ولایت، یاری خداوند است.

وی از حضرت علی (ع) به‌عنوان دین‌مدار صادقانه یادکرد و گفت: این حضرت تمام هستی خود را برای دین فدا کرد و اولین مسلمانی بود که در مسیر گسترش اسلام فداکاری کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.