روزنامه استاندارد اتریش در مقاله‌ای به تمجید از عملکرد کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران و دستاوردهای او پرداخت.

تمجید ویژه روزنامه اتریشی از موفقیت کی روش در فوتبال ایران

به‌ گزارش قدس آنلاین، بعد از راهیابی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اکنون ملی‌پوشان و کارلوس کی‌روش به کانون اصلی رسانه‌های دنیا تبدیل شده‌اند. در این بین روزنامه‌ استاندارد اتریش با تیتری با عنوان "شاهکار کی‌روش با تیم‌ ‌ملی " نوشت : ایران حالا بعد از برزیل به جام جهانی می‌رسد و آن هم با هدایت مردی که او را "پدر موفقیت فوتبال پرتغال" می‌دانند.

در ادامه‌ این گزارش آمده است: ‌کی‌روش ۶۴ ساله مقاومت خوبی برابر اقدامات فدراسیون فوتبال ایران داشت که اغلب باعث شد همکاری دو طرف سست و لرزان شود. در نهایت ادامه‌ این همکاری به سود تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران شد و حالا ایران برای پنجمین بار به جام جهانی فوتبال راه یافته است.

آنها در ورزشگاهی که همه تماشاگران حاضر در آن، مرد بودند توانستند ازبکستان را ۲ بر صفر شکست دهند. 

زدن هشت گل و دریافت نکردن گل باعث شد که تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به قدرت قاره تبدیل شود. معلم فوتبال یعنی کارلوس کی‌روش که در موزامبیک به دنیا آمده است، تاثیر بالایی در این روند داشته است. فوتبال دفاعی او در کنار نظم، باعث شده ایران به این سطح برسد.

* یک بوسه

به نقل از ایسنا، در مارس ۲۰۱۵ کارلوس کی‌روش به خاطر مشکلات مالی از تیم‌ ‌ملی ایران استعفا داد ولی فدراسیون فوتبال مانع رفتن او شد و او متقاعد شد که همکاری‌اش را ادامه‌ دهد.

عادل فردوسی‌پور ، گزارشگر مطرح ایرانی بعد از پایان این مسابقه با ازبکستان به همین موضوع اشاره کرد و گفت‌: موفقیت، خودش گویای همه چیز است و کی‌روش را بوسید و مصاحبه‌اش را با او به پایان برد.

مربی پرتغالی کسی نیست که همه این موفقیت را به حساب خودش بنویسد؛ او می‌گوید: من به بازیکنانم می‌بالم. ایران ظرفیت بالایی در فوتبال دارد و نیاز به کسی دارد که با نظم این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را به عمل در بیاورد.

* حامیان کی‌روش

افراد زیادی از جمله علی دایی هستند که ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی ملی به ثمر رسانده است.

در حالی که قبل از حضور کارلوس کی‌روش، بازیکنان ایرانی کمی در فوتبال اروپا شاغل بودند، در حال‌ حاضر بازیکنان زیادی را شاهد هستیم که از ایران در فوتبال اروپا می‌درخشند. او در سال ۲۰۱۱ هدایت تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را بر عهده گرفت و از آن زمان تعداد لژیونرهای ایرانی روز به روز بیشتر شد. تنها موفقیت ایران قبل از این زمان به جام جهانی ۱۹۹۸ و با پیروزی ۲  بر یک ایران مقابل آمریکا در شهر لیون فرانسه باز می‌گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.