اصفهان- کارگروه تخصصی حمل ونقل و شریان های حیاتی، بلایای جوی و طوفان برگزار و در آن تاکید شد که دستگاه ها باید در مواقع بحران از روزمرگی خارج شوند.

دستگاه های اجرایی باید در مواقع بحران از روزمرگی خارج شوند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، در این کارگروه مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با مهم دانستن این کارگروه تخصصی به لحاظ موقعیت خاص وهمجواری اصفهان با ۹ استان کشورو معین بودن برای استان تهران در مواقع بحرانی گفت: لازم است تا تمامی مسائل و موارد به صورت ویژه در این کارگروه پیگیری و به نتیجه برسد تا بتوان در مواقع بحرانی اقدامات لازم را به انجام رسانید.

حجت اله غلامی اظهارداشت: تشکیل این کارگروه و کارگروه های فرعی در استان اصفهان با بیشترین طول راه و حجم بار و مسافر در کشور و با توجه به وجود صنایع مادر و توریستی و گردشگری بودن آن و همچنین انجام سطح قابل ملاحظه ای از پروازها که بیش از ۷۰۰ پرواز در فرودگاه و جابجایی حدود ۱۵ میلیون تن بار و  حدود ۸ میلیون نفر مسافر توسط ریل و خطوط راه آهن را در استان شامل می شود بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در ادامه با اشاره به جایگاه قانونی این کارگروه در کشور بیان داشت: دستگاهها طبق فعالیت های ذاتی خود امور را پیش می برند اما در مواقع بحرانی است که با نظر به ابلاغ کارگروه ها، وظایف در این مواقع حساس مشخص شده و در راستای اجرایی شدن وظایف اقدامات لازم انجام می پذیرد.

منصور شیشه فروش متذکر شد: این یک وظیفه شرعی و قانونی است که در مواقع بحرانی مسئولین و دستگاهها از روزمرگی خارج شده و با حساسیت ویژه مسائل را دنبال نمایند و لازم است تا در تمامی دستگاههای مربوطه مراکز هشدار سریع و اضطراری با تمامی امکانات و تجهیزات و با بانک اطلاعاتی قوی ایجاد گردد.

وی از تمامی دستگاههای مربوطه خواست تا درصورت وقوع کوچکترین حادثه، مدیریت بحران استان را مطلع و اطلاع رسانی دقیق و روشنی از وقایع در اختیار مردم قرار دهند تا با وجود فضاهای مجازی احیانا التهابی ایجاد نشود.

در این کارگروه گزارش مصوبات و اقدامات سال ۹۵ و نقشه GIS حمل ونقل استان و اقدامات بعمل آمده جهت جلوگیری از ایجاد بحران احتمالی در آزادراه ذوب آهن، گردنه دوشاخ، گردنه لاشتر و اجرایی شدن طرح کاهش تصادفات ارائه شد.

     

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.