اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حضرت امیرالمومنین(ع) الگوی ارزشمندی برای حرکت در مسیر کمال است و اگر به دنبال خودسازی هستیم، باید از سیره و منش آن حضرت بهره بگیریم.

حضرت امیرالمومنین(ع) الگوی ارزشمندی برای حرکت در مسیر کمال است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی سه شنبه شب در مراسم شب قدر و شب ضربت خوردن امام علی (ع) در مصلای بیت المقدس اراک اظهار داشت: لیالی قدر ایام ارزشمندی است که بایستی از نعمت این شب ها در راستای کسب تقوای الهی و توبه به درگاه خداوند متعال بهره ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: شب های قدر بهترین فرصت است تا با توبه و استغفار به درگاه الهی در مسیر خودسازی حرکت کنیم و به قرب الهی دست یافته و از رحمت و لطف خداوند برخوردار شویم.

دری نجف آبادی بیان کرد: در این ایام همه ما باید تلاش کنیم تا با دعا و نیایش، معنویت را در وجودمان پرورش داده و قشر جوان و نوجوان در این راستا مسیر کمال خود را آغاز و پیگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان ساخت: ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی بهترین فرصت برای ارتقای معنویات در وجود ما است و ما را برای بهره گیری از فضیلت های بسیار والای شب های قدر آماده می سازد.

وی تصریح کرد: شب های قدر مجالی است برای فاصله گرفتن از دنیای مادی و رفتن به سوی عبودیت و بندگی و در این ایام بایستی نفس خود را آماده کارهای نیک کرده و با توبه به درگاه الهی از بدی ها فاصله بگیریم.

دری نجف آبادی ادامه داد: بسیار سفارش شده که در این شب ها مسلمانان با دعا و نماز و مناجات و قرآئت قرآن بپردازند، شب زنده داری کنند و همچنین کارهای نیکوکارانه از جمله کمک به مستمندان و صدقه دادن را فراموش نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: بزرگترین و والاترین الگو انسانیت و دینداری و تقوا برای ما مسلمانان حضرت علی (ع) است که همواره از حق دفاع کرد و در مقابل باطل ایستاد و عدالت و نیکوکاری همواره در سرلوحه امور امیرالمومنین(ع) قرار داشت.

وی اضافه کرد: اگر به دنبال اسوه ای کامل برای حرکت در مسیر خودسازی و خداشناسی هستیم سیره و منش و رفتار حضرت امیرالمومنین(ع) را باید الگوی خود قرار داده تا بتوانیم در دنیا و آخرت به سعادتمندی برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.