شیراز- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: با توجه به کاهش بارش‌ها و پایین آمدن آب پشت سد درودزن شهروندان باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

وضع آب خوب نیست شهروندان صرفه‌جویی کنند/ قطع آب در برخی مناطق شیراز موقتی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز، الله‌بخش نظرپور اظهار داشت: بر اساس آمارها حجم بارندگی در شیراز نسبت به سال زراعی قبل افزایش داشته ولی برداشت‌های سال‌های گذشته موجب شده همچنان با کمبود آب شرب مواجه باشیم.

رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با یادآوری خشکسالی‌های ۱۰ ساله اخیر در استان فارس اظهار داشت: هرچند که در سال زراعی جاری و از مهر ۹۵ تاکنون میزان بارندگی‌ها در جنوب استان نسبتاً مطلوب بوده و بارش‌ها در شهرستان شیراز نیز با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده، اما با توجه به برداشت‌های سال‌های قبل، متأسفانه هنوز وضعیت منابع آب زیرزمینی و همچنین میزان آب در پشت سد درودزن که ۲۳ درصد آب موردنیازمان را تأمین می‌کند چندان مطلوب نیست.

نظرپور با بیان اینکه ۷۷ درصد از کل آب مصرفی شیراز را منابع آب زیرزمینی تأمین می‌کند، افزود: عمق‌ چاه‌های آب در شیراز در سال‌های گذشته حداکثر ۱۵۰ متر بوده اما امروز حفر چاه برای برداشت آب به بیش از ۳۰۰ متر رسیده است.

وی متوسط مصرف سرانه آب در کلان‌شهر شیراز را ۱۳۰ لیتر اعلام کرد که در مقایسه با متوسط مصرف کشوری کمتر است و افزود: سرانه استاندارد آب در شرایط تنش آبی حدود ۱۰۵ لیتر است و مردم باید سطح مصرف خود را پایین آورند تا به این حد از استاندارد برسیم.

به گفته مسؤولان آب و فاضلاب شیراز افت فشار و قطعی آب در برخی مناطق شیراز از جمله عفیف‌آباد و ستارخان موقتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.