بیرجند-مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی پاکترین استان از لحاظ بیماری های مشترک بین انسان و دام است گفت: در ۲ ماهه نخست امسال بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم خوراک طیور به ارزش دلاری ۳ میلیون و ۷۵۰ دلار از خراسان جنوبی صادر شد.

خراسان جنوبی پاکترین استان در بیماری های مشترک بین انسان و دام / بیش از ۷ میلیون خوراک طیور از خراسان جنوبی صادر شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا رفیعی پور ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در ۲ ماهه نخست امسال بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم خوراک طیور به ارزش دلاری ۳ میلیون و ۷۵۰ دلار از خراسان جنوبی صادر شد.

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از ۴۰ هزار قطعه مرغ زنده به کشور افغانستان صادر شده است یادآور شد: این میزان صادرات ۹۸ هزار دلار درآمد برای استان ما داشته است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: در ۲ ماهه نخست امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ زنده داخل استان توزیع و کشتار شده است.
رفیعی پور اظهار داشت: همچنین در این مدت ۱۰ هزار و ۷۰۰ رأس دام زنده مازاد نیاز استان به استان های همجوار ارسال شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت بیش از ۷۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه و ۳۱۵ هزار کیلوگرم تخم مرغ خوراکی به استان های همجوار صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: در زمینه مازاد مرغ زنده ای که به سایر استان ها فرستاد شده یک میلیون ۶۰۰ هزار کشتار مرغ به استان های همجوار صادر شد.

رفیعی پور یادآور شد: سازمان دامپزشکی جزو دستگاه هایی است که مطالبش باید مبتنی بر واقعیات باشد.

وی با اشاره به واحدهایی که باید به آنها خدمات ارائه شود خاطرنشان کرد: ما باید خدمات خود را به ۳ هزار و ۳۱۶ واحد صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی فعال استان ارائه دهیم.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد ۵۸۹ واحد صنعتی و غیر صنعتی هستند که در این راستا شرایط خدمت را بسیار سخت می کند.
رفیعی پور با بیان اینکه در بحث طیور باید به بیش از ۷۶۰ واحد صنعتی مرغداری فعال در استان خدمات ارائه شود خاطرنشان کرد: همچنین باید به یک هزار و ۷۰۰ واحد غیر صنعتی یا سنتی طیور خدمات ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد صنعت دامداری و مرتبط با دامداری ما سنتی است گفت: زمانی که ما این امر را صنعتی کنیم بازدهی و خروجی ما به نفع دامداران است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه دامپزشکی به صورت روزانه باید به بیش از ۱۸۴ بیماری را رصد کند اظهار داشت: از این تعداد بیماری حدود ۵۸ مورد مرتبط با طیور است که باید رصد شود.
رفیعی پور با بیان اینکه همچنین دامپزشکی باید روزانه ۲۵ خدمت ارائه دهد اظهار داشت: این خدمات شامل واکسیناسیون، بیماری ها، خون گیری و تست های مرتبط بیماری و سم پاشی است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به بیماری تب مریمه کنگو در استان یادآور شد: در این راستا در ۲ ماهه نخست امسال بیش از ۱۷۰ هزار رأس دام سم پاشی و حمام کنه و ۲۳۰ هزار متر مربع محل دام سم پاشی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.