زاهدان- معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از اعلام آمادگی این استان برای میزبانی جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری خبر داد.

سیستان و بلوچستان برای میزبانی جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» اعلام آمادگی کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی میرحسینی اظهار کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری ایران در سال ۹۶ تعیین شده است برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های ملی و بین‌المللی باعث افزایش توجه به استان خواهد شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: هدف اصلی، تغییر نگاه و افزایش حضور و گسترش ارتباطات مردمان ایران به این استان است تا از نزدیک شاهد زیبایی‌های سیستان و بلوچستان باشند و تحت تاثیر تبلیغات منفی از شگفتی‌ها و زیبایی‌های این استان محروم نمانند.

این مسئول ادامه داد: در این جشنواره غرفه‌های مشاوره غذایی و کسب و کارهای کوچک در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال دایر می‌شود.

وی برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در سیستان و بلوچستان را اقدام مهمی برای برند سازی غذاهای استان در صنعت گردشگری دانست و گفت: استانداردسازی واحدهای پذیرائی و رستوران‌ها در ارائه خوراک‌های ملی و بومی ایرانی بسیار اهمیت دارد.

میرحسینی با اشاره به اینکه ارتقاء رفاه و توسعه اقتصاد جوامع محلی در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار، از اهداف برگزاری این جشنواره می باشد بیان کرد: تنوع بخشی به جاذبه های گردشگری استان با تاکید بر تنوع غذایی موجود با توجه به ذائقه گردشگران داخلی و بین المللی هدف دیگر برگزاری جشنواره سفره ایرانی و فرهنگی گردشگری است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، ایجاد زمینه و بستر لازم برای معرفی و استفاده از اطلاعات غذاهای محلی در بسته های سفر داخلی و خارجی، توسعۀ نقش غذاهای محلی در منوهای هتل‌ها و واحدهای پذیرائی، افزایش سطح رقابت در ارائه  خدمات گردشگری، ایجاد ارتباط بین صنعت گردشگری و صنعت غذا و نهادینه کردن موضوع ارتباط بین سفرۀ ایرانی با گردشگری را از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی افزود: حمایت از تنوع فرهنگی موجود با شناخت غذاهای محلی و توسعۀ آنها، معرفی و احیای خوراک های بومی و استفاده از آنها در توسعۀ گردشگری، معرفی و ترویج فرهنگ غذای سنتی سالم، مفید، کم هزینه و حلال ایرانی، کشف طعم های جدید و احیاء طعم ها و سنت های آشپزی  بومی، بررسی و معرفی نذری پزی به عنوان شاخصی برای تعیین نقش فرهنگ مذهبی در شیوه های تهیه، طبخ و نحوۀ مصرف خوراک ایرانی و معرفی مواد اولیه و گیاهان و ادویه‌های منحصر به فرد موجود در غذا های ایرانی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

این مسئول یادآور شد: زمان برگزاری جشنواره ۸ الی۱۰ آذرماه است که قصد داریم با دعوت از کشورهای همسایه افغانستان، پاکستان، هندوستان و عمان این جشنواره را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در حاشیه این جشنواره شب‌های فرهنگی با استفاده از ظرفیت استان‌ها و کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.