بیرجند-معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه موضوع کشت فراسرزمینی یکی از سیاست های مورد توجه وزارت کشاورزی در چند سال اخیر بوده است، گفت: با توجه به همجواری استان با کشور افغانستان نیاز است که کشت فراسرزمینی در این کشور دنبال شود.

کشت فراسرزمینی در کشور افغانستان مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عصمت سرفرازی پیش از ظهر چهارشنبه در شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی استان بیان کرد: برخی از دستگاه های اجرایی استان تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه های اقتصاد مقاومتی را نداشته اند.

وی یادآور شد: در این راستا نیاز است در جلسه ای مدیران در این زمینه گزارش ارائه دهند.

معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به ارزیابی عملکرد مدیران اقتصادی استان اشاره کرد و اظهار داشت: ادامه حرکت در دولت تدبیر و امید منوط به این است که مدیران قلبی و کلامی با دولت همراه باشند.

سرفرازی با اشاره به برنامه های شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی کشور در حوزه کشاورزی افزود: تسهیل در برند سازی محصولات استراتژیک، برندسازی ۱۰ درصد محصولات تولیدی کشور و توسعه فعالیت های مختلف کشاورزی از جمله این برنامه ها است که باید جهاد کشاورزی استان نیز این برنامه ها را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه دانش بنیان یکی از پنج رویکرد اصلی برنامه های اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: از این رو توجه به نقش و توسعه فعالیت های شرکت های دانش بنیان یکی از مباحث مهم است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: برآورده شدن بسیاری از برنامه ها و انتظارات مردم منوط به این است که مدیرانی همراه و همگام با دولت باشند.

سرفرازی بر لزوم توسعه شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا تأکید کرد بیان کرد: اگر بخواهیم اتفاقی در این حوزه صورت گیرد باید تعریف درستی از نقش و تاثیرگذاری شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا داشته باشیم.

وی اظهار داشت: دولت در چهار سال گذشته دولت نزدیک به ۱۱۰ برنامه حمایتی در بحث سازمان ها و شرکت های دانش بنیان داشته است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: نیاز است که بخشی از اعتبارات تملکی که برای پژوهش و فناوری در نظر گرفته شده است برای شرکت های دانش بنیان اختصاص یابد.

سرفرازی با اشاره به محدودیت منابع آبی و خاکی استان خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت نامناسب منابع آبی و خاکی استان نیاز است که به سمت افزایش بهره وری در بخش کشاورزی حرکت کرده تا استفاده درست از آب و خاک داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.