بیرجند- مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی یکی از برنامه‌های اصلی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی را در حوزه اقتصاد مقاومتی توسعه محصولات گلخانه‌ای دانست و گفت: در قالب این برنامه ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای ایجاد گلخانه‌ در نظر گرفته شده است.

پرداخت ۸.۴ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد گلخانه در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هاشم ولی پور مطلق پیش از ظهر چهارشنبه در شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی استان بیان کرد: یکی از برنامه های اصلی جهاد کشاورزی در حوزه اقتصاد مقاومتی توسعه محصولات گلخانه ای است.

وی یادآور شد: در قالب این برنامه ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای ایجاد گلخانه ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: بسته های رونق تولید و اشتغال صنایع کشاورزی و افزایش آبدهی قنوات از طریق اجرای عملیات آبخیزداری با مشارکت مردم از دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی این سازمان در سال ۹۶ است.

ولی پور مطلق با اشاره به برنامه های امسال سازمان جهاد کشاورزی استان در حوزه اقتصاد مقاومتی افزود: یکی از این برنامه ها طرح اعتباری توسعه بخش کشاورزی است که به صورت پایلوت در سال گذشته نیز در استان اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ کارت اعتباری بین بهره برداران بخش کشاورزی استان توزیع شده است.

مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: در قالب این طرح تاکنون بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به بهره برداران پرداخت شده است.

ولی پور مطلق با بیان اینکه در برنامه امسال نیز تلاش می شود این تعداد به ۱۲ هزار کارت افزایش یابد تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف بالغ بر ۴۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

وی یادآور شد: توزیع کارت های اعتباری کشاورزان یکی از طرح های موفق استان است که در کشور نیز در حال اجرا است.

مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی افزود: افزایش تولید محصولات زراعی استان با رویکرد افزایش بهره وری در مصرف آب و خاک یکی دیگر از برنامه های امسال این سازمان در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

ولی پور مطلق خاطرنشان کرد: در این طرح به دنبال این هستیم تا با مشارکت مردم افزایش مرغوبیت خاک که منجر به افزایش تولید خواهد شد را اجرا کنیم.

وی اظهار داشت: طبق براوردهای انجام شده اگر بتوانیم در این طرح  ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به کشاورزان پرداخت کنیم تا این طرح در پنج هزار هکتار اجرا شود هشت هزار و ۷۶۱ تن افزایش تولید خواهیم داشت.

مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: اگر این طرح اجرایی شود برای ۱۷۸ نفر اشتغال ثابت و بالغ بر ۳هزار مورد نیز تثبیت شغل خواهیم داشت.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.