هیئت وزیران در جلسه امروز شرایط عمومی، ساختارها و الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز را اصلاح کردند.

شرایط عمومی و الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز اصلاح شد

   به گزارش «قدس آنلاین»، رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در جلسه هیئت دولت با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امیر مؤمنان حضرت علی (ع) به عاشقان آن حضرت و پیروان خاندان رسالت گفت: شب‌های قدر شب‌های نزول ملائک و رحمت خداوند و شب تعیین سرنوشت و پیوند عمیق با خالق و شکوه عبادت است.

وی برگزاری اجتماعات باشکوه مردم به مناسبت این شب‌ها و سوگواری مولای متقیان را از جلوه‌های باشکوه ایمان و عشق به اهل بیت پیامبر(ص) در میان مردم دانست و اظهار امیدواری کرد که همگان بتوانیم راه و مسیر آن امام بزرگوار را پیروی کنیم.

لایحه اعلام نسخ قوانین مرتبط با امور هواپیمایی کشوری به تصویب رسید

براین اساس هیئت وزیران در راستای تنقیح و تدوین مقررات به منظور جلوگیری از انباشت قوانین و دسترسی هرچه بهتر به قواعد معتبر مبتنی بر آخرین اراده قانونگذار، با لایحه اعلام نسخ قوانین مرتبط با امور هواپیمایی کشوری موافقت کرد.

در لایحه مذکور، کلیه قوانین با موضوع «هواپیمایی کشوری»، شناسایی و گردآوری گردیده و قوانینی که منسوخ و فاقد اعتبار بوده‌اند در چهار گروه منسوخ ضمنی، منتفی با اجرای قانون، منسوخ صریح و منتفی با انقضای زمان، دسته‌بندی و به همراه علت نسخ و عدم‌اعتبار آنها ارایه شده است.

تصویب‌نامه شرایط عمومی، ساختار و الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز اصلاح شد

همچنین با تصویب هیئت وزیران، مصوبه مربوط به شرایط عمومی، ساختار و الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز اصلاح شد.

بر این اساس، شرکت‌های اکتشاف و تولید که صددرصد سهام آنها متعلق به اشخاص ایرانی است و بنا بر ضرورت‌های عملیاتی در خارج از ایران به ثبت رسیده‌اند (مانند شرکت‌های پتروپارس و پتروایران) با تشخیص و تأیید وزارت نفت به عنوان شریک ‌شرکت‌های معتبر نفتی خارجی حضور دارند و با حضور در فرآیند اجرای قرارداد، امکان انتقال و توسعه دانش فنی و مهارت‌های مدیریتی و مهندسی مخزن به آنها میسر می‌گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.