امیدوارم آقای روحانی مرزبندی های اصولگرایی و اصلاح طلبی را در انتخاب وزرای کابینه دوازدهم کنار بگذارند. ما باید در دولت دوازدهم شاهد شایسته سالاری و تخصص‌گرایی باشیم.

نهادی مستقل تحت نظارت شورای نگهبان بهترین مجری برای انتخابات است

   به گزارش «قدس آنلاین»،  امین نوشادی، استاد دانشگاه آزاد ایلام به تحلیل نتایج انتخابات پرداخت.

وی درخصوص مهم‌ترین دلیل موفقیت روحانی در انتخابات جاری و اعتماد مجدد مردم به ایشان، خاطرنشان کرد:
«در ابتدا باید عرض کنم پیروز اصلی انتخابات مردم ایران هستند و از این بابت به آنها تبریک می‌گویم. اعتماد مجدد مردم به آقای روحانی نیز چند دلیل دارد. آقای روحانی در ۴ سال اولی که سرکار بودند بیشتر به ترمیم وضعیت کشور و اقدامات زیربنایی پرداختند. مقام معظم رهبری هم در ابتدای سال در سخنرانی خود بیان کردند، این دولت اقدامات خوبی داشته و باید با قوت کار خود را ادامه دهد. مردم نیز به همین جهت تشخیص دادند اگر ادامه راهی که دولت تا به اینجا پیموده با ریاست آقای روحانی همراه شود، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. البته روند مناظرات و شفاف سازی خدمات دولت در این برنامه در پیروزی آقای روحانی بی‌تاثیر نبود».

نوشادی در رابطه با اقداماتی که روحانی باید انجام دهد تا کابینه ای مصمم‌تر و پرتلاش‌تر در حل مشکلات مردم داشته باشد، اظهار داشت:
«در وهله اول امیدوارم آقای روحانی مرزبندی های اصولگرایی و اصلاح طلبی را در انتخاب وزرای کابینه دوازدهم کنار بگذارند. ما باید در دولت دوازدهم شاهد شایسته سالاری و تخصص‌گرایی باشیم. اگر نگاهی گذرا به وزرای دولت یازدهم داشته باشیم، متوجه سابقه طولانی آنها در مسند وزارت و نمایندگی مجلس می‌شویم که بیش از دو دهه است. البته خود آقای روحانی نیز دلیلِ سنِ بالای کابینه را استفاده از تجربیات این افراد بیان کردند اما به هرحال باید جوان‌گرایی در دولت صورت بگیرد و امیدواریم در دولت دوازدهم شاهد این امر باشیم».

وی درباره تخلفات پیش آمده در انتخابات و راهکار پیشنهادی برای جلوگیری از این شایعات بعد از برگزاری انتخابات، اذعان داشت:
«برگزاری انتخابات توسط دولت یک خلأ قانونی در کشور ماست و اینکه دولت مستقر خود در بخشی از این فرآیند نقش دارد یک نقص برزگتر در قانون را نشان می‌دهد. ما باید نهادی را زیر نظر شورای نگهبان به صورت کاملاً مستقل از دولت برای برگزاری انتخابات تشکیل دهیم. این یکی از اقداماتی است که می‌تواند برای همیشه به این حرف و حدیث ها پایان دهد. البته نکته ای که در این دوره وجود داشت، بنا به گفته آقای کدخدایی باوجود گسترده بودن تخلفات در این دوره، اما میزان آن تاثیر چندانی در نتیجه نهایی نداشته است. اما باید بدانیم این مقدار از تخلفات هم زیبنده نظام اسلامی کشور نیست. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند رأی مردم حق الناس است و این بحث ها و تخلفات باید ریشه کن شوند. از قوه قضاییه هم می‌خواهیم با خاطیان این دوره برخورد قاطع صورت گیرد».

منبع: استادنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.