همگی باید یکدل شویم و با اتحاد به فکر حل مشکلات مملکت باشیم. چه موافق و چه مخالف، چه دوست و چه دشمن. کشور ما در منطقه شرایط ویژه ای دارد و جز با همدلی و اتحاد نمی‌توان برای این مشکلات راه حل مناسب پیدا کرد.

 سیاست ابرقدرت هایی مثل آمریکا غیرقابل تغییر است

   به گزارش «قدس آنلاین»،  جهانبخش نوروزی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شیراز به تحلیل سیاست های آمریکا و نتایج انتخابات ایران پرداخت.

وی درخصوص سیاست هایی که آمریکا پس از انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری این کشور در پیش گرفته اعلام کرد:
«به عقیده من، آمریکا و سیاست هایش قائل به تغییر رئیس جمهور نیست. فرقی نمی‌کند ترامپ سر کار باشد با اوباما. در حالت کلی سیاست ابرقدرت ها غیرقابل تغییر است. این ها فقط به دنبال منافع خود در منطقه هستند و حاضرند برای دستیابی به این اهداف دست به هرکاری بزنند».

نوروزی در همین راستا ادامه داد:
«مطمئن باشید ادعاهای آنها مبنی براینکه ما قصد کمک به مظلومان را داریم و با تروریست ها مقابله می‌کنیم، شعاری بیش نیست و یک دروغ بزرگ است. همانطور که عرض کردم ابرقدرت ها به دنبال منافع شخصی خود هستند. به همین جهت هیچ تفاوتی میان آمریکا، روسیه، انگلیس و چین وجود ندارد. لذا خراب کردن شهرها و آوارگی زن و بچه های بی‌گناه برای آنها هیچ ارزشی ندارد».

وی درباره اقدامات اخیر سعودی ها و دیگرکشورهای عربی حوزه خلیج فارس، افزود:
«عربستان ثروت عظیمی دارد و از طریق ثروت های عظیم نفتی، خواسته های خود را در منطقه عملی می‌کند. آمریکا و دیگر ابرقدرت ها به دلیل ثروت هنگفت این کشور و وجود حاکمانی که بویی از خردورزی نبرده‌اند نهایت استفاده را می‌برند و از طریق ایران هراسی که در منطقه ایجاد کردند بازار خوبی برای فروش تسلیحات خود درست کرده اند. آنها به کشورهای عربی می‌گویند ایران تسلیحات اتمی دارد و اگر خود را با تجهیزات ما مجهز نکنید هر لحظه امکان شروع جنگ از طرف ایران وجود دارد. به این ترتیب با این روش سلاح هایی که برای خودشان منسوخ شده و به دردشان نمی‌خورد را به اینها غالب می‌کنند. اینگونه میش‌ود که آقای ترامپ هم به وعده های انتخاباتی خود عمل می‌کند و زمینه اشتغال را برای جوانان آمریکایی فراهم می‌کند و پول زیادی را به جیب می‌زنند».

نوروزی در پایان درخصوص نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد:
«یک بار دیگر انتخابات پرشوری در کشور برگزار شد و دولت و ملت باید به نتیجه آن احترام بگذارند. همگی باید یکدل شویم و با اتحاد به فکر حل مشکلات مملکت باشیم. چه موافق و چه مخالف، چه دوست و چه دشمن. کشور ما در منطقه شرایط ویژه ای دارد و جز با همدلی و اتحاد نمی‌توان برای این مشکلات راه حل مناسب پیدا کرد».

منبع: استادنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.