رئیس شورای تامین دام زنده کشور با اشاره به صادرات ۸۰ تن گوشت قرمز برای تامین نیاز ضروری قطر گفت: بر اساس توافق انجام شده میان بازرگانان دو کشور از هفته آینده روزانه ۱۷۰ تن گوشت قرمز توسط ایران به قطر ارسال می‌شود.

ایران از هفته آینده روزانه ۱۷۰ تن گوشت قرمز به قطر صادر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین،  منصور پوریان اظهار کرد: براساس نیاز ضروری قطر به تامین گوشت قرمز بعد از قطع ارتباط با عربستان سعودی، ۸۰ تن از این محصول توسط بازرگانان ایران به این کشور ارسال شد.

وی افزود: براساس توافق انجام شده با قطری ها  از هفته آینده متعهد شده‌ایم که روزانه ۱۷۰ تن گوشت قرمز گوسفندی و گوساله مورد نیاز این کشور را تامین کنیم.

رئیس شورای تامین دام زنده کشور ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازارهای داخلی گوشت صادراتی به قطر از کشوری  غیر از ایران شامل ارمنستان، گرجستان و قرقیزستان تامین می شود، اما این کار با نام و ثبت سفارش بازرگانان ایرانی صورت خواهد گرفت.

پوریان تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۲۱۰ تن گوشت از کشتار دام در خارج از کشور تامین می‌شود که ۱۲۰ تن آن به مصرف داخلی می‌رسد که می‌توان ذبح دام در خارج از کشور را برای صادرات به قطر افزایش داد.

وی ادامه داد: ایران در گذشته به قطر گوشت قرمز صادر می‌کرد که در شرایط فعلی با توجه به کنار رفتن عربستان از تامین گوشت این کشور، ما به سرعت  وارد عمل شدیم و از لحاظ کمیت صادرات خود را افزایش دادیم.

رئیس شورای تامین دام زنده کشور با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم لاشه گوشت وارداتی در داخل کشور ۲۹ هزار تومان به دست مراکز توزیع می‌رسد، گفت: براساس توافق انجام شده هر کیلوگرم از این محصول در دوحه قطر ۳۳ هزار تومان خواهد بود که بخشی از هزینه حمل و نقل آن با ایران و مابقی با طرف قطری است.

پوریان گفت: تا زمانی که قیمت گوشت قرمز در بازار داخلی کشورمان به تعادل نرسیده باشد امکان صادرات دام و گوشت ایرانی به این کشور نخواهیم داشت و نیاز صادراتی خود را از سایر کشورها تامین خواهیم کرد.

وی افزود: قطر تمام شیر و لبنیات خود را از عربستان سعودی وارد می‌کرد که اکنون این شرایط برای وی فراهم نیست به همین منظور آنها به دنبال خرید ۴ هزار دام شیرده هستند اما باید اذعان داشت که شرایط زیرساختی آنها از جمله تامین علوفه برای این کار مناسب نیست.

رئیس شورای تامین دام زنده کشو ر یادآور شد: هر کیلوگرم لاشه گوشت گوسفندی با قیمت ۲۹ هزار تومان با دمبه در اختیار واحدهای بسته‌بندی و مراکز توزیعی قرار می‌گیرد،  قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز ایرانی در بازار مصرف با توجه به کاهش تقاضا برای محصول، کاهش یافته و به کیلویی ۳۴ هزار و ۵۰۰ تا ۳۵ هزار تومان رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.