نماینده دایم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که در نشست فصلی آژانس اکثر کشورهای عضو از ادامه اجرای برجام و تلاش‌های آژانس در نظارت بر اجرای این توافق حمایت کردند.

به گزارش قدس آنلاین،  رضا نجفی در حاشیه برگزاری نشست شورای حکام و بررسی موضوع ایران در این شورا افزود: موضوع ایران به صورت کوتاه در این نشست بحث شد و این نشان می‌دهد که بحث اجرای برجام در ایران به سهولت پیش می‌رود.

وی با اشاره به تفسیری که یکی از کشورها در نشست از برجام ارایه کرد گفت: کشورهای مختلف و ما در این‌باره گفتیم که تفسیر مفاد برجام فقط به عهده اعضای کمیسیون مشترک برجام است و نباید اینجا درباره آن بحث شود.

نجفی در ادامه به بیانیه رژیم صهیونیستی در این نشست اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی در بیانیه‌اش ادعایی را علیه ایران مطرح کرد که پاسخش را دادیم و اعلام کردیم رژیمی که مخفیانه در حال توسعه سلاح اتمی است در جایگاهی نیست که بتواند درباره کشورهای عضو آژانس صحبت کند و برنامه هسته‌ای این رژیم مهترین خطر در دنیا است.

نماینده دائم ایران در آژانس هم چنین درباره آخرین وضعیت فروش آب سنگین ایران به کشورهای مختلف خاطرنشان کرد: الان در حال مذاکره با خریداران بالقوه هستیم و به محض این‌که نتیجه مذاکرات با آنها مشخص شود و روند به عقد قرارداد منجر شود، اطلاع‌رسانی‌ می‌شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی درباره درخواست آژانس برای اعزام بازرسان بیش‌تر به ایران با اشاره به گزارش اخیر یوکیا آمانو گفت: در گزارش آژانس هم آمده است که ایران به درخواست‌های آژانس برای ورود بازرسان و حضورشان در مکان‌های مختلف همکاری کرده است.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.