در شرایطی که «روملو لوکاکو» دومین گلزن برتر فصل گذشته لیگ انگلیس که حسابی در تیم «اورتون» درخشید، اصلی‌ترین گزینه چلسی برای خرید در فصل نقل و انتقالات است، این بازیکن می‌تواند یکی دیگر از بازیکنانی باشد که با مبلغی هنگفت به تیم سابقش بازگشته است. او ۳ سال پیش از چلسی جدا شد.

خوش‌شانس‌ها

علیرضا گرانپایه / در شرایطی که «روملو لوکاکو» دومین گلزن برتر فصل گذشته لیگ انگلیس که حسابی در تیم «اورتون» درخشید، اصلی‌ترین گزینه چلسی برای خرید در فصل نقل و انتقالات است، این بازیکن می‌تواند یکی دیگر از بازیکنانی باشد که با مبلغی هنگفت به تیم سابقش بازگشته است. او ۳ سال پیش از چلسی جدا شد. زمانی‌که لوکاکو از این تیم جدا شد، در ازای ۲۸ میلیون پوند به اورتون رفت و در شرایطی که ۲ سال از قراردادش با تیمش مانده، انتظار می‌رود با رقمی بسیار بیشتر به چلسی بازگردد. اما او اولین بازیکنی نخواهد بود که تیمش را ترک کرده و بعد در ازای رقمی بیشتر به تیمش بازگشته، مانند دیگر بازیکنانی که قربانی تصمیم اشتباه مدیران و سرمربی‌های وقت شدند، ولی خیلی زود همان مدیران دوباره دست به دامان همین بازیکنان شدند.

پل پوگبا/ منچستریونایتد

پوگبا یکی از بهترین نمونه‌ها برای این موضوع است که بازیکنی از تیمی برود و در ازای رقمی بیشتر از رقمی که برایش باشگاه را ترک کرده، دوباره بازگردد. او که از «یونایتد» به «یوونتوس» رفته بود، تابستان گذشته در ازای ۸۹ میلیون پوند دوباره به این باشگاه بازگشت و رکورد نقل و انتقالات تاریخ فوتبال را هم جابه‌جا کرد. این درحالی است که ۴ سال قبل به‌عنوان بازیکن آزاد از یونایتد به «یووه» رفته بود.

او در تیم تورینی در این‌مدت خوش درخشید و توانست به تیم ملی فرانسه هم راه پیدا کند. حالا او دوباره در تیم منچستریونایتد است، ولی این‌بار به‌عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال دنیا! باورش سخت است، ولی خب بازیکنی که به‌صورت مجانی به یوونتوس رفت، حالا این شرایط را دارد.

سسک فابرگاس/ بارسلونا

«فابرگاس» یکی دیگر از بازیکنانی بود که در سنین جوانی از تیمش جدا شده و چندسال بعد ده‌ها میلیون پرداخت شد تا بازگردانده شود. او در سال ۲۰۰۳ و وقتی ۱۶ساله بود، به‌دلیل مشکلات شدید مالی تیم‌های پایه باشگاه از «بارسلونا» به «آرسنال» رفت و ۸سال در لندن ماند و بعد از در ازای ۲۴.۵ میلیون پوند به «نیوکمپ» بازگشت، ۳سال در بارسلونا ماند و بعد آبی و اناری‌ها در ازای ۳۰میلیون پوند او را به چلسی فروختند. البته هنوز که هنوز است، طرفداران آرسنال، کاپیتان سابق خود را برای این انتقال به بازیکن پولکی محکوم می‌کنند.

نمانیا ماتیچ/ چلسی

«ماتیچ» وقتی بازیکنی معمولی بود چلسی را ترک کرد و وقتی رشد زیادی کرده بود بازگشت. سال ۲۰۱۱ چلسی برای جذب «داوید لوئیز» به‌عنوان بخشی از معامله، او را به اضافه پول واگذار کرد. در آن انتقال ماتیچ در ازای ۴.۵ میلیون پوند فروخته شد و ۳ سال بعد وقتی از پست بازی‌ساز به یک هافبک دفاعی فوق‌العاده تبدیل شده بود، در ازای ۲۱ میلیون پوند به چلسی بازگشت. در رقابت‌های فصل گذشته هم او درکنار «انگولو کانته» نقشی مهم در قهرمانی تیمش داشت. ماتیچ از بازیکنان مورد علاقه «مورینیو» است و حتی این احتمال وجود دارد که امسال به شیاطین سرخ(لقب باشگاه منچستریونایتد) بپیوندد.

نیکولا آنلکا/ پاری سن‌ژرمن

در سال ۱۹۹۷ «آنلکا» مهاجم فرانسوی که ۱۷سال سن داشت، از «پی اس جی» فرانسه درحالی جدا شد که همه می‌گفتند او پتانسیل خوبی دارد. اما ۲۸ گل او در دو فصل و نیم باعث شد او «آرسنال» را در سن ۲۰سالگی ترک کند. جذب او برای «رئال مادرید» ۲۳ میلیون پوند هزینه داشت. او کمتر از دو سال در برنابئو(ورزشگاه اختصاصی رئال مادرید) دوام آورد و پی اس جی با پیشنهادی ۲۲ میلیون پوندی او را در جولای ۲۰۰۰ بازگرداند. «آنلکا» حالا سال‌هاست که از فوتبال خداحافظی کرده است، ولی خب پیشرفت او برای مدیران تیم فرانسوی ۲۲ میلیون پوند هزینه دربر داشت.

پیتر کراوچ/ تاتنهام و پورتسموث

«کراوچ» دوبار بازگشت داشت، هر دوبار هم هزینه بازگشتش برای تیمی که به آن بازمی‌گشت، بیشتر از چیزی بود که در ازایش او را فروخته بودند. در سال ۲۰۰۰ او در ازای ۶۰ هزار پوند از تاتنهام جدا شد و ۹ سال بعد در ازای ۹ میلیون پوند به این تیم بازگشت. او در این ۹ سال، یک‌بار دیگر هم به تیمی رفته و بازگشته بود. در سال ۲۰۰۱ او به «پورتسموث» پیوسته و سال بعد در ازای ۵ میلیون پوند به «استون ویلا» رفته بود و در سال ۲۰۰۸ در ازای ۱۱ میلیون پوند به پورتسموث بازگشته بود. احتمالاً مهاجم خوش قد و بالای انگلیسی در پشیمان کردن مدیران تیمی که او را می‌فروشند، تبحر خاصی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.