۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
کد خبر: 539072

 بامداد امروز یک برج ۲۷ طبقه ۱۲۰ واحدی در غرب لندن با نام «گرنفل» طعمه حریق شد؛ بیش از ۱۲۰ خانوار عمدتا مسلمان ساکن این مجتمع مسکونی بودند و مشخص نیست که چه تعداد از آنها موفق به نجات خود شده‎اند.

به گزارش قدس آنلاین، پلیس لندن و آتش نشانی این شهر هم تدارک وسیعی برای کنترل جمعیت اطراف محل حادثه و جلوگیری از سرایت آتش به اماکن دیگر به کار بسته‌اند؛ برخی اخبار نیز حاکی از ریزش بخش‌هایی از این ساختمان مرتقع است و به دلیل همین احتمال ریزش ساختمان، آتشنشانان حاضر نشدند به داخل مجتمع ورود کنند.

درحالیکه رسانه های انگلیسی انتقال شصت نفر مجروح ناشی از آتش سوزی به بیمارستان های لندن را تائید کرده اند اما تصاویر تلوزیونی از محبوس ماندن شماری از خانواده ها در میان آتش حکایت می کند.

ساختمان گرنفل چندین ساعت است که در حال سوختن بوده و آتش نشانی لندن با ۲۰۰ نیرو حاضر در محل حادثه هنوز نتوانسته است آتش را خاموش کند.  

براساس گزارش رئیس آتش نشانی لندن، شهروندان زیادی در ساختمان گرفتار شده اند و به نظر می‌رسد تعداد زیادی از آن‌ها جان خود را از دست داد‌‌ه‌اند.

برج و ساختمان ۲۷ طبقه آتش گرفته در لندن(پایتخت انگلیس) صدرصد مسکونی است و برخی ساکنان نجات یافته آن به رسانه ها گفته اند که مشکلات اهالی این ساختمان قدیمی را بارها به مسئولان شهرداری لندن اطلاع داده بودند اما توجهی به اخطارهای متعدد نکرده اند.

تهران؛ ۳۰ دی ۱۳۹۵

 درست ۱۴۷ روز پیش در ۳۰ دی ۱۳۹۵ اتفاق مشابهی در تهران رخ داد؛ یک ساختمان ۱۷ طبقه قدیمی با کارکردی تجاری و کارگاهی به نام «پلاسکو» در نتیجه بی احتیاطی برخی کسبه طعمه حریق و نهایتا ریزش شد.

از ابعاد و دلایل فنی و ایمنی این حادثه که بگذریم، موضوعی که در زمان ریزش ساختمان پلاسکو بسیار پررنگ و برجسته بود، بهره برداری و اصطلاحا کاسبی سیاسی عده‌ای فرصت طلب بود؛ افرادی که از طریق شبکه‌های مجازی و روزنامه‌های متعدد و متنوع زنجیره‌ای تحت مدیریت‌شان، شهرداری تهران را زیر شدیدترین هجمه‌ها و تهمت‌های ناجوانمردانه قرارداده بودند و این همه در شرایطی بود که شهردار تهران شخصا مدیریت بحران ناشی از حادثه پلاسکو را برعهده گرفته بود.

 توپخانه هجمه‌پراکنی مرده خوارهای سیاسی

توپخانه هجمه پراکنی به اصطلاح اصلاح‌طلبان در جریان حادثه پلاسکو از همان نخستین ساعات وقوع این حادثه به راه افتاد؛ آن هم در شرایطی که جمعی از آتشنشانان غیور و فداکار کشورمان در نهایت تعهد و مسئولیت پذیری برای نجات جان مردم، خود را به دل آتش زده و متاسفانه گرفتار شعله‌های آتش شده بودند.

در شرایطی که سایر آتشنشانان برای نجات همکاران شجاع شان روزها و شب‌ها، سخت مشغول مجاهدت بودند و خانواده‌های آنها نیز و همچنین عموم مردم ایران در اندوه به سر می‌بردند، عده‌ای در نهایت فرصت طلبی در حال سوء استفاده از این رخداد تلخ بودند و در شبکه های مجازی و روزنامه های زنجیره ای، به تسویه حساب سیاسی با شهردار تهران روی آورده بودند!

 خط خبری تخریب شهردار تهران

این طیف که حادثه پلاسکو را فرصت مناسبی برای تسویه حساب سیاسی خود دیده بودند، بلافاصله پس از حادثه پلاسکو، خط خبری تخریب شهردار تهران را با اهداف و اغراض سیاسی و انتخاباتی در پیش گرفتند تا بلکه بتوانند بواسطه آتش سوزی یک برج که وقوع آن در هر جای دنیا از جمله لندن پایتخت انگلیس هم محتمل است، کارنامه ۱۲ ساله شهردار تهران را تخطئه و لکه دار کنند!  

این افراد که خود را فعال اجتماعی معرفی می‌کردند همراه با رسانه‌ها و مطبوعات زنجیره‌ای خود،   پس از حادثه پلاسکو در شرایطی که مجموع شهرداری تهران با همراهی نهادهای انقلابی و مردمی مساعدت‌های دادستانی تهران، در حال مدیریت بحران ناشی از این حادثه بودند، فرصت را مغتنم شمردند و شروع به عقده گشایی کردند.

 انتقام گیری از شهردار تهران

 آنها ابتدا در شبکه‌های اجتماعی از ضرورت استعفای شهردار تهران سخن گفتند و سعی کردند بگونه‌ای تحریف شده با دروغ پراکنی، مقصر حادثه پلاسکو را شهردار تهران قلمداد کنند؛ این در حالی بود که از همان نخستین ساعات وقوع حادثه پلاسکو، شهردار تهران شخصا ضمن حضور شبانه روزی در محل وقوع حادثه، عملیات را از نزدیک مدیریت می‌کرد.

همچنین اسناد تصویری و مکتوب متقن وجود داشت که شهرداری تهران پیش از وقوع حادثه پلاسکو در چندین نوبت اخطاریه‌های لازم را در خصوص عدم ایمنی این ساختمان ارسال کرده بود و از لحاظ قانونی به وظیفه خود عمل کرده بود؛ اما عطش سیاسی برخی افراد برای انتقام‌گیری از کارنامه شهردار تهران در ۱۲ سال اخیر به قدری زیاد بود که باعث شد آنها چشم خود را بر روی واقعیت ببندند و به غیرمنصفانه‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین شکل ممکن، مجموعه شهرداری تهران و نیروهای خدوم آن از جمله پرسنل آتش نشانی را مورد هجمه و تخریب قرار دهند.

 مواضع تعجب‌برانگیز برخی اعضای اصلاح طلب شورای شهر

البته در این میان مواضع تعجب‌برانگیز برخی از اعضای منتسب به اصلاح طلبان شورای شهر نیز آب را به آسیاب فرصت طلبان سیاسی می‌ریخت؛ این اعضاء بجای یاری رساندن به شهرداری تهران برای مدیریت بحران حادثه پلاسکو، در خیابان بهشت نشسته بودند و با توئیت کردن و مصاحبه های نابجا و بلاوجه، به فرصت طلبان سیاسی خوراک تبلیغاتی و تخریبی می‌دادند!

بی تردید مدعیان اصلاح طلبی از جمله افرادی هستند که در جریان هر اتفاقی سعی خواهند کرد به بهره برداری سیاسی و پیشبرد اغراض و مطامع جناحی خود بپردازند و برای آنها منافع ملی و مصالح عمومی، کمترین ارزش و اهمیتی ندارد؛ این افراد که عمدتا شیفته غرب هستند و ارادت خاصی نیز به اتاق فکرهای صهیونیستی مستقر در لندن دارند بهتر است سیر حادثه آتش سوزی امروز لندن را دنبال کنند.

باید به افرادی که در زمان حادثه پلاسکو، بجای کمک به رفع مشکل و پایان دادن به حادثه، با زیر پا گذشتن منافع ملی، آتش پلاسکو را  شعله‎‌ورتر می‌کردند و نمک به زخم آتش نشانان می پاشیدند پرسید آیا در لندن نیز که آن‌جا را مدینه فاضله خود میدانند، افراد مختلف اجازه زیر پا گذاشتن منافع ملی و بهره‌برداری سیاسی از یک مسئله ملی را دارند و به جای کمک به حل بحران هشتگ #صادق_خان_استعفا را ترویج میدهند؟ مخصوصا اینکه برج و ساختمان دچار حریق شده در لندن صدرصد مسکونی و از نظر مقررات ایمنی تحت مسئولیت مستقیم شهرداری پایتخت انگلیس بوده است.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.