قوچان- فرماندار قوچان گفت: باید احترام به بزرگان ورزش و پیشکسوتان را در دستور کار خود قرار دهیم، زیرا قوچان خواستگاه ورزش کشتی در کشور است.

قوچان خواستگاه ورزش کشتی در کشور است

به گزارش قدس آنلاین، فرماندار قوچان عصر چهارشنبه در دیدار و عیادت از پهلوان قربان محمد بهادری پیشکسوت کشتی شهرستان قوچان بابیان این مطلب که مدتی است که ورزش کشتی در قوچان تعطیل‌شده و هیأت کشتی نیز علیرغم همه محدودیت‌ها دو سالی برای برگزاری مسابقات مختلف در سطح شهرستان در حال تلاش است گفت: باید احترام به بزرگان ورزش و پیشکسوتان را در دستور کار خود قرار دهیم، زیرا قوچان خواستگاه ورزش کشتی در کشور است.

وی با اشاره به این مطلب که یکی از تقاضاهای پیشکسوتان در سطح شهرستان ایجاد قطعه‌ای در باغ بهشت به نام هنرمندان و نام‌آوران است خاطرنشان کرد: قطعاً این اتفاق در چند ماه آینده خواهد افتاد و بایستی یاد و خاطره این پهلوانان که هم در بحث اخلاق و هم در بحث پهلوانی در عرصه ورزش نام‌آور بوده‌اند زنده نگه‌داشته شود.

احداث میدان کشتی قوچان توسط پهلوان بهادری

رئیس ورزش و جوانان قوچان نیز بابیان اینکه پهلوان قربان محمد بهادری از قهرمانان نامی خراسان بزرگ و کشور بوده است که در زمان کشتی هم‌رزم شادروان تختی بود و کشتی به‌یادماندنی وی با امام علی حبیبی پهلوان مازندرانی در خاطره‌ها باقی است.

وی با اشاره به این مطلب که با زحمات و تلاش این پیشکسوت ورزشی، میدان کشتی قوچان احداث‌شده است اظهار داشت: از زمانی که به‌عنوان مربی در کشتی فرنگی، آزاد، چوخه و ورزش باستانی فعالیت خود را شروع کرد توانست شاگردان زیادی را برای کشتی شهرستان تربیت کند.

سروش پور آزاد ادامه داد: زیباترین فن لنگ در کشتی توسط پهلوان بهادری روی حریف مازندرانی خود در قهرمانی جهان و المپیک اجرا شد و زیبایی اجرای این فن به حدی بود که عکس آن سال‌ها نشان فدراسیون کشتی بوده و حتی بر روی مدال‌های قهرمانان نیز این تصویر حک‌شده است.

لازم به ذکر است قربان محمد بهادری متولد ۱۳۰۵ در قوچان و هم دوران مرحوم تختی است که درسال های ۱۳۳۶ تا ۱۳۴۸ حائز کسب مقام‌های قهرمانی المپیک، جهان، کشور و استان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.