یکی از اعضای ارشد حماس اعلام کرد که هیات حماس در سفر به قاهره دیدارهای مثبت و سازنده ای با مسئولان مصری داشت.

به گزارش قدس آنلاین،  مشیر مصری از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تشریح نتایج سفر هیات حماس به رهبری «یحیی سنوار» رهبر دفتر سیاسی این جنبش در نوار غزه به مصر تاکید کرد که هیات حماس در سفر به قاهره دیدارهای مثبت و سازنده ای با مسئولان مصری داشت.

وی افزود: جنبش حماس با عمل به تمامی مسئولیت های خود تلاش دارد روابط برادرانه و منافع مشترک را حفظ کند و مصر نیز عمل جنبش حماس به این مسئولیت هایش را درک می کند و همین مساله باعث شد که فضای مثبتی بر روابط طرفین سایه بیاندازد و طرفین در راستای ترمیم روابط خود حرکت کنند.

مصری تصریح کرد: مسئولان مصری وعده اتخاذ یک سری اقدامات به منظور کاهش شدت محاصره اعمال شده علیه ملت فلسطین را داده اند.

وی همچنین اخبار منتشر شده درباره ارائه لیست افراد مظنون و تحت تعقیب مصر در غزه به جنبش حماس را تکذیب و تاکید کرد که این اظهارات نادرست و بی پایه و اساس است و حماس به نقش ملی و مسئولیت های خود آگاه است و مطمئنا به هیچ کس اجازه تعرض به امنیت مصر را نمی دهد و غزه نه در گذشته، نه حال حاضر و نه در آینده؛ چه از طریق گروه ها و چه افراد خطری را متوجه مصر نکرده و نخواهد کرد.

مشیر مصری در پایان خاطر نشان ساخت که امنیت ملی مصر، امنیت ملی فلسطین است و ما اهتمام زیادی به برقراری امنیت و آرامش در عرصه داخلی مصر داریم.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.