ساری- مدیر حج و زیارت مازندران با اشاره به آغاز اعزام زائران استان به حج ابراهیمی از ۲۷ مرداد، گفت: امسال سهمیه اعزام زائران مازنی به حج تمتع افزایش یافت.

به گزارش قدس آنلاین، سید حبیب الله ساداتی در این باره اظهار داشت: ۹۰ درصد عملیات ثبت‌نام زائران حج تمتع امسال انجام شده و کلاس‌های آموزشی برای زئران از نیمه نخست خرداد آغاز شده است.

وی افزود: نخستین پرواز زائران مازندرانی به حج ابراهیمی از ۲۷ مرداد ۹۶ از طریق فرودگاه دشت ناز ساری به مقصد جده خواهد بود.

مدیر حج و زیارت مازندران با اشاره به اینکه همه کاروان‌های اعزامی مازندران به حج ابراهیمی، مدینه بعد هستند، تصریح کرد: زائران ابتدا در مکه مکرمه مناسک حج را برپا و پس از پایان انجام واجبات در مدینه منوره وارد وطن می‌شوند.

ساداتی با بیان اینکه تمامی دارندگان فیش‌های سالهای ۶۳ تا ۸۶ امسال به مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام می‌شوند، افزود: سه هزار و ۳۳۵ نفر امسال از مازندران به این سفر معنوی مشرف می‌شوند.

وی با اعلام اینکه ۴۸ درصد زائران امسال حج تمتع آقایان و مابقی را بانوان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: هزینه تشرف سفر زائران بین ۱۱ تا ۱۳ میلیون تومان متغییر است.

مدیر حج و زیارت مازندران با بیان اینکه تمامی زائران باید دارای گذرنامه با تاریخ اعتبار حداقل ۵ اسفند ۹۶ باشند، افزود: تعداد زائران مازنی به حج تمتع در سال ۹۴ بالغ بر سه هزار و ۱۴۰ نفر بوده که امسال این اعزام با ۶ درصد افزایش به سه هزار و ۳۳۵ نفر رسیده است.

مدیر حج و زیارت مازندران تعداد کاروان‌های اعزامی به حج تمتع امسال از مازندران را ۲۴ کاروان اعلام و تصریح کرد: مازندران پس از تهران، خراسان رضوی، اصفهان و گلستان بیشترین اعزام زائران تمتع را به خود اختصاص داده است.

ساداتی با اشاره به اینکه ثبت‌نام الکترونیکی برای تشرف به عتبات عالیات در کربلای معلا و نجف اشرف آغاز شده است، گفت: مشتاقان زیارت حرم مولای متقیان، سالار شهیدان و امامین عسگرین در استان می‌توانند به ۲۲۰ دفتر زیارتی در استان مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.