نماینده دائم ایران در آژانس با بیان اینکه با گذشت بیش از یکسال و نیم از اجرای برجام، اجرای تعهدات سایر طرفها بویژه دولت آمریکا قابل قبول نیست، گفت: ایران ضمن اجرای تعهدات خود اجرای تعهدات سایر طرفها را به دقت زیر نظر دارد.

اجرای تعهدات سایر طرفها بویژه دولت آمریکا در برجام قابل قبول نیست/ اقدام متقابل عنصر اساسی پایداری برجام بشمار می رود

    به گزارش «قدس آنلاین»،  رضا نجفی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در جریان برگزاری نشست فصلی ژوئن شورای حکام که هم اکنون در وین در حال برگزاری است  ضمن اشاره به ادامه برنامه هسته ای ایران در چارچوب برجام که برای چندمین بار مورد تایید آژانس قرار گرفته است، گفت: با گذشت بیش از یکسال و نیم از اجرای برجام،  اجرای تعهدات سایر طرفها بویژه دولت آمریکا قابل قبول نیست.  

نماینده کشورمان تصریح کرد: اقدام متقابل و اجرای کامل تعهدات طرف های مقابل بنیان حیاتی و عنصر اساسی پایداری برجام بشمار می رود.

وی همچنین گفت: ایران ضمن اجرای تعهدات خود هوشیارانه اجرای تعهدات سایر طرف های برجام را به دقت زیر نظر دارد.  

نجفی در ادامه افزود: برجام بر رفع جامع همه تحریم های شورای امنیت سازمان ملل و کلیه تحریم های مرتبط هسته ای یکجانبه و چندجانبه تصریح دارد.

وی همچنین گفت: کشورهای ١+٥ مسئولیت روشنی در اجرای برجام " با حسن نیت و در فضایی سازنده، بر اساس احترام متقابل و با پرهیز از هرگونه اقدام ناسازگار با متن، روح و نیت برجام که اجرای موفق آن را تضعیف کند" بر عهده دارند.  

نماینده دائم کشورمان در ادامه گفت: گزارش اخیر مدیرکل آژانس به روشنی نشان می دهد که همه اقدامات مرتبط هسته ای بطور کامل از سوی ایران انجام شده است.

وی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت صیانت از اطلاعات پادمان هسته ای کشورمان از سوی آژانس،  توضیحاتی در زمینه آب سنگین و همچنین تعاریف موردنظر کشورمان در زمینه ذخایر و موجودی اورانیوم کمتر غنی شده ارائه داد و برخی از تفاسیرخودسرانه جدید از برجام را قویا رد کرد.  

نجفی همچنین در خاتمه سخنرانی خود به ادعاهای نماینده رژیم صهیونیستی پاسخ داد و برنامه مخفیانه هسته ای نظامی این رژیم را تهدیدی واقعی علیه صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی دانست.  

لازم به ذکر است که نماینده دائم کشورمان در ابتدای سخنان خود از ابراز همدردی و تسلیت تعدادی از کشورهای عضو در خصوص حملات تروریستی اخیر در تهران تشکر کرد.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.