رئیس جمهوری در ضیافت افطار با اساتید دانشگاه و پزشکان، گفت: اجرای طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم ادامه پیدا خواهد کرد.

طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم ادامه پیدا خواهد کرد

    به گزارش «قدس آنلاین»،  دکتر حسن روحانی در ضیافت افطار اساتید دانشگاه و پزشکان، اظهارداشت: جامعه پزشکی هر روز می تواند برای کشور مایه فخر و افتخار و برای ما موجب عزت و عظمت باشد.

وی افزود: امروز غیر ایرانی ها و حتی ایرانی های ساکن کشورهای دیگر برای درمان خود به ایران می آیند.

روحانی با عنوان این مطلب که ضریب اشغال تخت های بیمارستانی نسبت به گذشته افزایش یافته است، گفت: اما چرا در گذشته تخت های بیمارستانی خالی بودند، آیا مردم بیمار نمی شدند.

رئیس جمهوری ادامه داد: مردم بیمار می شدند اما توان تامین هزینه های درمان را نداشتند.

وی گفت: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، جنازه مسلمان را به گروگان می گرفتند و یک نفر که در بیمارستان فوت می کرد اجازه نمی دادند که جسد وی خارج شود و در سردخانه نگه می داشتند تا خانواده وی از همسایه، اقوام، محله و افرادی که منت می گذارند، پول قرض می گرفتند تا به بیمارستان پرداخت کنند و جسد بیمار را تحویل بگیرند.

روحانی اظهارداشت: وقتی بیماری قبل از طرح تحول نظام سلامت به بیمارستان مراجعه می کرد، مجبور بود تمام وسایل مورد نیاز حتی ملحفه و دمپایی را از بیرون از بیمارستان تهیه کند.

وی گفت: تلاش ما در دولت یازدهم این بود که اولا مردم از نظر درمان در شرایط بهتری قرار بگیرند و خوشبختانه طرح تحول سلامت اجرا شد البته این طرح شروع شده و باید ادامه پیدا کند.

رئیس جمهوری تاکید کرد: طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.