قم- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: ۱۵۴ میلیون متر مکعب حقابه‌ای که به دریاچه نمک اختصاص‌یافته روی کاغذ است و در عرصه عمل پیشرفت قابل ملاحظه‌ای وجود نداشته است.

حق‌آبه ۱۵۴ میلیون متر مکعبی دریاچه نمک روی کاغذ ماند

به گزارش قدس آنلاین، سید رحمان دانیالی با حضور در ساختمان شورای شهر قم با اشاره به وضعیت نامناسب دریاچه نمک اظهار داشت: وضعیت این دریاچه به‌مراتب بدتر از آن  چیزی است که مطرح‌شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با اشاره به تفاهم‌نامه ما بین  سازمان محیط‌زیست با شوراهای مرکزی کشور افزود: در تلاش هستیم در استان قم نیز همین تفاهم‌نامه را دنبال و پیگیری کنیم که با شورای اسلامی شهر نیز تعامل خوبی برقرار کرده‌ایم.

وی بابیان ظرفیت‌های قم در امر توسعه‌یافتگی گفت: یکی از اتفاقات خوبی که می‌تواند در استان شکل بگیرد توسعه صنعت گردشگری و معدنی قم است که البته در عرصه عمل اقدام قابل توجهی در این زمینه‌ها صورت نگرفته است.

دانیالی با بیان اینکه  بازیافت یکی از عرصه‌هایی است که محیط‌زیست آن را دنبال می‌کند، تصریح کرد: موج پسماند یکی دیگر از عرصه‌هایی است که محیط‌زیست سخت آن را پیگیری می‌کند اما حجم اعتبارات در این بخش محدود است در حالی که شرکت‌های زیادی در زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با اشاره به حجم نسبتاً بالای واحدهای صنعتی در قم تاکید کرد: در مجموع شهرک‌های صنعتی قم ۲۵۰۰ واحد صنعتی وجود دارد که بنا بر اذعان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ۶۰ درصد این واحدهای صنعتی خالی است همچنین واحدهای خصوصی هم در این بین وجود دارد که ظرفیت گسترش را دارا می‌باشند.

وی با اشاره به مسئولیت مستقیم سازمان محیط‌زیست در دو شهرک صنعتی محمودآباد و سلفچگان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد همین مقدار شهرک صنعتی برای استان کافی باشد و آن چیزی که در این بین باید مورد توجه قرار گیرد تجدید نظر در نوع تولید این واحدهاست که باید تغییر کند.

دانیالی اولویت‌بندی در ایجاد شهرک‌های صنعتی را مورد توجه قرار داد و گفت: باید در ایجاد و هم در نوع فعالیت و تولید نیازسنجی‌های شهری مورد توجه قرار بگیرد و اولویت اصلی در این بین انتقال واحدهای صنعتی باشد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست بابیان وضعیت بحرانی دریاچه نمک تاکید کرد: ۱۵۴ میلیون متر مکعب حق‌ابه‌ای که به این دریاچه اختصاص‌یافته بر روی کاغذ است و در عرصه عمل پیشرفت قابل ملاحظه‌ای وجود نداشته است.

دانیالی همچنین با اشاره به منطقه حفاظت‌شده پلنگ دره ادمه داد: این منطقه تنها منطقه حفاظت‌شده در استان است که  زمینه‌های تفرجگاهی و گردشگری آن در نظر گرفته‌شده است و از دیگر بخش‌ها انتظار می‌رود در گسترش و توسعه این منطقه تعاملات لازم را داشته باشند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.