شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مکانیزه شدن صنعت کشاورزی و از بین رفتن برخی شغل ها گفت: باید با ایجاد کارخانجات تولیدی، بسته بندی، صنایع تبدیلی ،تکمیلی و صادرات زمینه های افزایش اشتغال، کاهش بیکاری و رونق اقتصادی در این بخش ایجاد شود.

باید با توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی زمینه افزایش اشتغال ایجاد شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،قاسم سلیمانی روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی به ویژه در بخش کشاورزی می تواند باعث توسعه اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال جدید شود.

وی با اشاره به مکانیزه شدن صنعت کشاورزی و از بین رفتن برخی شغل ها گفت: باید با ایجاد کارخانجات تولیدی، بسته بندی، صنایع تبدیلی ،تکمیلی و صادرات زمینه های افزایش اشتغال، کاهش بیکاری و رونق اقتصادی در این بخش ایجاد شود.

استاندار در ادامه افزود: سال گذشته ۳۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی کار در این استان ثبت نام کردند که تنها برای ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر شغل ایجاد شد.

سلیمانی با اشاره به عملکرد بخش کشاورزی  گفت: بخش کشاورزی استان عملکرد مطلوبی داشته و به همین منظور بایستی برای دستیابی به اهداف بلندمدت در این حوزه برنامه ریزی علمی بیشتری انجام  شود.

در ادامه مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: در سال گذشته پنج کشاورز از چهارمحال و بختیاری در سطح ملی به عنوان کشاورز نمونه انتخاب شدند.

ذبیح الله غریب افزود: ۱۲ درصد اقتصاد کشور وابسته به تولیدات بخش کشاورزی است و این سرانه در چهارمحال و بختیاری ۲۹ درصد می باشد.

وی با اشاره به  اجرای سیستم شبکه آبرسانی تحت فشار در بخش کشاورزی گفت: سال گذشته پنج هزار و ۷۰۰ هکتار و در سه سال گذشته در مجموع ۱۱ هزار هکتار شبکه آبیاری نوین در استان اجرا شده است.

غریب خاطر نشان کرد:چهارمحال و بختیاری در تولید برخی محصولات کشاورزی مانند هلو و محصولات  لبنی رتبه دوم و در تولید گردو رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.