هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری در پی اولتیماتوم IOC تشکیل جلسه داد و اعلام کرد اقدامات فوری را برای مبارزه با دوپینگ اتخاذ خواهد کرد.

واکنش فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به اولتیماتوم IOC

به گزارش ایسنا، IOC (کمیته‌ بین‌المللی المپیک) تا ماه دسامبر به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری مهلت داد تا به مشکلات مربوط به دوپینگ رسیدگی کند. در غیر این صورت احتمال حذف وزنه برداری از المپیک ۲۰۲۴ وجود دارد.

با توجه به تصمیم کمیته بین المللی المپیک، هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری جلسه ای را در توکیو و در حاشیه مسابقات قهرمانی جوانان جهان برگزار کرد و در مورد این تصمیم IOC بحث کرد.

در این جلسه بیان شد: جنبش المپیک  و وزنه برداری از نتایج آزمایش مجدد تست دوپینگ در دو المپیک 2008 و 2012 بسیار شوکه شدند. هیات اجرایی فدراسیون جهانی برای مبارزه  علیه دوپینگ عزم خود را جزم کرده  و تصمیمات فوری را اتخاذ خواهد کرد.

فدراسیون جهانی وزنه برداری با کمیته بین المللی المپیک، کمیته المپیک کشورها و فدراسیون های عضو همکاری خود را تقویت می کند تا مبارزه مشترکی را انجام دهند و از بروز اتفاقاتی که در المپیک لندن و پکن رخ داد، جلوگیری کنند. همه ما یکی هستیم و اتحاد پشت وزنه برداری قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.