مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، آخرین وضعیت جوی کشور در سه روز آینده را تشریح کرد.

وزش باد شدید بعدازظهر در تهران/ کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور

به گزارش قدس آنلاین، احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و  سینوپتیکی و داده‌های هواشناسی طی سه روز آینده برای بخش‌های شمالی استان‌های واقع در شمال غرب  کشور و برخی نقاط سواحل دریای خزر و به تدریج شمال شرق کشور، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در سه روز آینده نیز به تناوب برای جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان در ساعات بعدازظهر بارش پراکنده، گاهی رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود. همچنین در بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه(۲۵ و۲۶ خرداد ماه)  وزش باد موقتی نسبتا شدیدی در تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، اصفهان، سمنان، آذربایجان غربی و شرقی و خراسان رضوی همراه  پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: پنجشنبه (۲۵ خردادماه) در اکثر نقاط کشور افزایش نسبی دما و در روزهای جمعه و شنبه (۲۶و ۲۷ خرداد) نیز به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور روی خواهد داد. همچنین دریای خزر امروز بعدازظهر و روز شنبه نیز مواج خواهد بود.

وظیفه در پایان گفت:برای تهران نیز در روز پنجشنبه(۲۵ خرداد) آسمانی صاف و گاهی وزش باد و در بعدازظهر نیز افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۳۹ و ۲۵ درجه سانتی گراد و در روز جمعه(۲۶ خرداد) آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و گاهی افزایش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۶ و ۲۴ درجه سانتی‌گراد و در روز شنبه(۲۷ خرداد) نیز آسمانی صاف همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۶ و ۲۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.