بهادری در پاسخ به این سؤال که آیا موافق و یا مخالف تفکیک وزارت راه و شهرسازی است، گفت: بنده موافق تفکیک هستم چرا که بیش از ۲۰ معاونت در حال حاضر در وزارت راه و شهرسازی فعال هستند و رسیدگی مناسب به تمام امور حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی کار سختی است. اما متأسفانه در کمیسیون عمران در حوزه مسکن کار جدی صورت نگرفته است و تمرکز این کمیسیون بیشتر بر روی حمل‌ونقل بوده است. لذا باید به موضوع مسکن توجه ویژه‌ای شود و بر روی بخش مسکن کار بیشتری صورت گیرد.

قانون پیش‌ فروش مسکن به ضرر خریدار و فروشنده است/ وزارت راه اصلاحات این قانون را به مجلس ارائه نکرد

به گزارش قدس آنلاین سیدهادی بهادری، با اشاره به اینکه قانون پیش‌فروش مسکن دارای ایرادهای اساسی است به همین دلیل درصدد اصلاح آن هستیم، گفت: سال‌ها است که از تصویب قانون پیش‌فروش مسکن می‌گذرد اما هنوز اجرایی نشده است پس این نشان می‌دهد که این قانون ایراد دارد به همین دلیل از این قانون استقبال نشده است.

بهادری ادامه داد: در خصوص ایرادات این قانون و اصلاحات آن دو جلسه با مسئولان وزارت راه‌ و شهرسازی و نمایندگان دولت برگزار کردیم و گزارش‌هایی از آنها دریافت شد.

نماینده مردم ارومیه اضافه کرد: مشکلات این قانون زیاد است و به نفع خریدار و به نفع فروشندگان نیست. به همین دلیل با مطالعه دستورالعمل‌های این قانون متوجه شدیم که به نفع بازار مسکن نیست و باید اصلاحاتی روی آن اعمال شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: پس از چندین جلسه برای اصلاح این قانون قرار بر این شد تا وزارت راه و شهرسازی ایرادات را اصلاح و اشکالات را برطرف کند اما هنوز کمیسیون عمران منتظر این اصلاحات است.

*از قانون مالیات بر ساخت و ساز بی‌اطلاع هستم

بهادری در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس قرار است به قانون مالیات بر ساخت‌وساز نیز ورود کند، گفت: بنده از این قانون اطلاعی ندارم.

دولت به تازگی قانون مالیات بر ساخت و ساز را ابلاغ کرده که به گفته اکثر کارشناسان و انبوه سازان ابلاغ قانون دریافت مالیات مستقیم از سازندگان مسکن موجب احتکار و حتی افزایش قیمت مسکن در سال‌های آینده خواهد شد.

بهادری در پاسخ به این سؤال که آیا موافق و یا مخالف تفکیک وزارت راه و شهرسازی است، گفت: بنده موافق تفکیک هستم چرا که بیش از ۲۰ معاونت در حال حاضر در وزارت راه و شهرسازی فعال هستند و رسیدگی مناسب به تمام امور حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی کار سختی است.

وی تصریح کرد:‌ متأسفانه در کمیسیون عمران در حوزه مسکن کار جدی صورت نگرفته است و تمرکز این کمیسیون بیشتر بر روی حمل‌ونقل بوده است.

وی افزود: باید به موضوع مسکن توجه ویژه‌ای شود و بر روی بخش مسکن کار بیشتری صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.