زاهدان- امام جمعه زاهدان به عملیات‌های اخیر ضدتروریستی در جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد گفت: سربازان ولایت با تقدیم جان خود حافظ امنیت کشورند و تلاش شبانه‌روزی نیروهای امنیتی جهت تامین امنیت منطقه جای تقدیر دارد.

تلاش شبانه‌روزی نیروهای امنیتی جهت تامین امنیت سیستان و بلوچستان جای تقدیر دارد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت علی(ع) اظهار داشت:‌ حضرت علی(ع) انسانی والامقام و الگویی کامل برای همه ملت‌ها هستند و مسلمانان می‌توانند با الگوگیری این این شخصیت بی‌نظیر در مسیر کمال گام بردارند.

امام جمعه زاهدان به عملیات اخیر ضدتروریستی سربازان گمنام امام زمان(ع) در چابهار اشاره کرد و گفت: سربازان گمنام امام زمان(ع) همواره با رشادت و دلاورمردی حافظ امنیت کشور هستند و با گذشتن از جان خود آرامش و امنیت را برای مردم ما به ارمغان می‌آورند که نمونه آن شهادت شهید "حسن عشوری" در عملیات اخیر نیروهای امنیتی ما علیه اعضای گروهک‌های تروریستی بود.

وی با اشاره به اینکه پیکر شهید عشوری پس از نماز جمعه زاهدان بر دستان مردم شهیدپرور این خطه تشییع می‌شود، ادامه داد: شهید عشوری فردی دائم‌الروزه بود و خیلی عجیب است که حتی در مناطق گرمسیری مثل شهرستان نیکشهر روزه را از دست نمی‌داد  و هیچ وقت نماز شبش ترک نمی‌شد ما امروز در مراسم تشییع پیکر چنین انسان برجسته‌ای شرکت می‌کنیم.

سلیمانی اضافه کرد: شهید عشوری سرباز ولایت و جوان مومنی بود که از این پس سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) به عنوان سالروز شهادت این شهید گرانقدر نیز قلمداد می‌شود که این چنین سرنوشتی لیاقت می‌خواهد و نصیب هر کسی نمی‌شود بنابر این جوانان ما باید از این شهید والامقام الگوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به عملیات دیگر ضدتروریستی عصر روز گذشته در شهرستان قصرقند اشاره کرد و گفت: تروریست‌ها بیش از ۶۰۰ کیلوگرم مواد منفجره را جهت انفجار و کشتار مردم روزه‌دار آماده کرده بودند که خوشبختانه به عملیات اخیر فرزندان غیور ملت ایران در نهادهای امنیتی در محقق کردن توطئه خود ناکام ماندند.

وی تاکید کرد: پاسداران، سربازان گمنام امام زمان(عج)، نیروی انتظامی و مرزبانی جهت تامین امنیت و حفظ آرامش در جای جای ایران اسلامی به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند و با اهدای جان خود اجازه نمی‌دهند دشمنان نظام در این مرز و بوم موفق شوند، بنابراین همه ما باید قدردان تلاش و رشادت‌های آنها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی در پهنه تاریخ اسلام بررسی می‌کنیم، در همه عرصه‌های مختلف در مقابل دشمنان اسلام و در مقابل شرک و بت پرستی و نفاق فقط یک ستاره می‌درخشید و آن هم جمال دل‌آرای حضرت علی(ع) بود؛ در جنگ بدر که نابرابرترین جبهه‌ها میان اسلام و شرک بود، ۷۰ نفر کشته شدند که ۳۵ نفر توسط حضرت به هلاکت رسیدند و ۳۵ نفر دیگر نیز در قتلشان مولا سهم داشت.

خطیب جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: در جنگ احد که ۳ هزار نفر بر سر اسلام ریختند، عده‌ای فرار کردند و عده‌ای کشته شدند و ۳ هزار لشگر بر سر پیامبر ریختند اما حضرت علی(ع) مانند پروانه دور پیامبر بود و از ایشان حفاظت می‌کرد و در مقابل شمشیر حضرت علی(ع) قدرت مقاومت نداشتند و ایشان یک تنه این لشگر را شکست داد و آنها را مجبور به فرار کرد و از ۹۰ جای بدن حضرت علی(ع) مثل چشمه خون می‌جوشید.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه در جریان جنگ احزاب نیز میدان دار اصلی حضرت علی(ع) بود گفت: در فتح خیبر، میدان خیبر نمایشگاه قدرت و عظمت مولا بود و هنوز در تمام نقاط تاریخی و در تمام نوشته‌های تاریخی، خیبر به عنوان نمایشگر عظمت و قدرت امیرالمومنین(ع) به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در مقام رهبری امت پس از پیامبر اسلام، حق امیرالمومنین را غصب کردند اما عمده مظلومیت مولا این بود که آنچه امتیاز علی(ع) بود به ضدارزش برای ایشان بدل شد؛ در روز غدیر که ایشان به عنوان جانشین معرفی شدند یک حزب منافق برای خودش بنای یارگیری داشت و در خط نفاق حرکت کردند و در یارگیری دنبال مشورت بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جریان‌های نفاق امروز نیز نمونه‌اش در صدر اسلام وجود داشته است و مظلومی مانند علی(ع) وجود نداشته که فضیلتش به عنوان ضدارزش معرفی شود؛ مردم از بی عدالتی‌ها و تبعیدها و انحصارها خسته شده بودند و به سراغ حضرت آمدند تا جایی که وجود مقدس مولا(ع) می‌فرماید: مثل یال کفتار مردم به من هجوم آوردند تا بیعت کنند و آن قدر تهاجم کردند که دو عزیز من و دو جوان برومند زیر دست و پا لگدمال شدند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: مردم کوفه ادعای طرفداری از حضرت علی(ع) داشتند و این نهایت مظلومیت مولا(ع) بود و ایشان می‌فرمودند من شما را به حق دعوت می‌کنم و شما از آن فرار می‌کنید و این تعبیر را نسبت به طرفداران خود می‌فرمود. چرا طرفداران حضرت علی(ع) به این روز افتادند؟ زیرا آنها از علی دوستی خسته شدند و وای به آن روزی که مردم ما از انقلاب خسته شوند و البته مردم ما در این ۳۸ سال پای انقلاب ایستادند و امروز نسل سوم ما پایمردتر از نسل اول انقلاب ایستاده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.