قزوین – آیت الله عبدالکریم عابدینی درخطبه های نمازجمعه قزوین گفت: در روز قدس چشم‌انداز اسلام را به جهانیان نشان می‌دهیم و مستضعفان را آماده می‌کنیم برای اینکه چشمشان به ظهور منجی عالم بشریت دوخته شود.

روز قدس تصویر گر چشم‌انداز اسلام برای جهانیان است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، با اشاره به اینکه هر ساله دو راهپیمایی بزرگ در کشور داریم، عنوان کرد: ۲۲ بهمن وحدت انسجام و پایبندی به انقلاب بوده و روز قدس نگاه جهانی و فراتر از مسلمانان است که باید همه مستضعفان را برای مقابله با مستکبران، متحد کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امکان دارد برخی از کوته‌فکران از جمله فتنه‌گران و حامیان آن‌ها از این شعار مهم اسلام که  حکایت از حمایت مستضعفان و مظلومان جهان دارد، درک نداشته باشند.

عابدینی عنوان کرد: این کوته‌فکری موجب می‌شود به این شعارهای جهان اسلام که می‌رسند، برخورد جاهلانه و کودکانه داشته باشند البته وقتی تقوا نیست چه می‌فهمند که هدف این شعارهای اسلام چیست.

وی تصریح کرد: در روز قدس چشم‌انداز اسلام را به جهانیان نشان می‌دهیم و مستضعفان را آماده می‌کنیم برای اینکه چشمشان به ظهور منجی عالم بشریت دوخته شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه روز قدس تحقق آن موضوعاتی است که در دعای ندبه می‌خوانیم، مطرح کرد: این روز اعلام می‌کند که جهانی قیام می‌کنیم زیرا اگر جهانی قیام کنیم، فردی می‌آید که تمام کجی‌ها و ناراستی‌های دنیا را درست می‌کند و گردن مستکبران عالم را می‌شکند.

عابدینی با اشاره به وحدت مردم ایران برای برداشته شدن سند ۲۰۳۰ گفت: این سند که ننگی برای جامعه ما بود در نتیجه تدبیر و عقلانیت مردم برداشته شد.

وی یادآور شد: مردم برای برداشته شدن این سند ننگ‌آور تکبیر گفتند و نتیجه این تکبیرها را به وضوح مشاهده می‌کنیم.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی با اشاره به شهادت حضرت علی(ع) اظهار داشت: امام علی(ع) در آخرین وصیت‌نامه خود فرزندان خود را به تقوای الهی سفارش می‌کنند و می‌فرمایند شما دنبال دنیا نروید هر چند دنیا دنبال شما بیاید.

وی با تأکید بر لزوم ادای حق در دنیا افزود: بسیاری از زمان‌ها خداوند به ما فرصت می‌دهد تا حق را ادا کنیم اما این فرصت را از دست می‌دهیم.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: حضرت علی(ع) تأکید دارد کارهایی که انجام می‌دهیم برای اجر آن باشد زیرا دنیا می‌گذرد و فقط اجر اعمال ما باقی می‌ماند.

عابدینی ادامه داد: حضرت علی(ع) برای تمام امت خود احترام قائل بود زیرا در خصوص خواندن مطالب وصیت‌نامه خود می‌فرمایندهرکس این مطالب را بخواند وصی من است بنابراین ما نباید فرصت عمل به سفارشات آن امام عزیز را از دست بدهیم.

وی عنوان کرد: حضرت علی(ع) تأکید دارد که اگر بین شما اختلافی وجود داشت بر مبنای سیره رسول خدا(ص) و قرآن کریم این اختلافات را به وحدت تبدیل کنید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امام علی(ع) همه مسلمانان را به یتیم‌نوازی سفارش کرده و می‌فرمایند مبادا در حضور شما ایمان و عزت یتیمان آسیب ببیند و همه شما باید همان رفتار پدرانه را در برخورد با یتیمان داشته باشید.

عابدینی گفت: یکی دیگر از موضوعات مورد تأکید حضرت علی(ع) توجه به همسایه است که در این زمینه فرمودند پیامبر اکرم(ص) به اندازه‌ای در مورد همسایه سفارش کردند که گمان بردم همسایه از همسایه ارث می‌برد.

وی بیان کرد: همسایه‌ای که برای همسایه خود استرس ایجاد کند، خداوند او را نمی‌آمرزد زیرا همسایگی فرصتی برای وحدت و کمک است و نباید برای اذیت و آزار دیگران از آن استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به تأکیدات حضرت علی(ع) در خصوص قرآن افزود: ایشان سفارش کردند مبادا در عمل به قرآن دیگران از شما جلو بیفتند؛ انسانیت، شرافت و حمایت از مظلومان بیش از هر جایی در بین مسلمانان مشاهده می‌شود.

عابدینی اضافه کرد: امام علی(ع) در بخش دیگری از وصیت‌نامه خود به نماز، امر به معروف و نهی از منکر سفارش می‌کنند و باید بدانیم که بهترین مکان برای اقامه نماز مساجد است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر قزوین اظهار داشت: همان طور که محبت حضرت علی(ع) را دل داریم، می‌توانیم برای انجام برخی از کارها با ایشان بیعت کنیم و برای این مهم نباید به فاصله مکانی و زمانی توجه داشته باشیم.

امام جمعه قزوین یادآور شد: قول دهیم همواره حق را بشناسیم و از آن حمایت کنیم و با ایشان بیعت ببندیم که در تمام زندگی خود حامی مظلومان و دشمن ستمگران باشیم.

عابدینی مطرح کرد: حضرت علی(ع) همواره حامی نماز و مسجد بود و فرق ایشان در محراب شکافته شد بنابراین ما هم با ایشان بیعت می‌کنیم و تا زمانی که می‌توانیم باید نمازهای خود را در مساجد به پا داریم.

وی با اشاره به آثار وجود برکت در زندگی انسان‌ها ادامه داد: زندگی بدون برکت به زندگی غیرقابل تحملی که مملو از مشکلات،  غصه‌ها و سختی است، تبدیل می‌شود و ریشه بسیاری از مشکلات ما فقدان برکت در زندگی است زیرا بدون برکت زندگی خفقان‌آور می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به عظمت شب قدر تصریح کرد: این شب کاری می‌کند که یک هزار شب هم نمی‌تواند آن را انجام دهد؛ هر سال ما یک بار شب قدر را درک می‌کنیم و بیش از یک هزار ماه برکت وارد زندگی انسان شده و موجب می‌شود دیگر شکوه‌ای در زندگی نداشته باشیم.

عابدینی بیان کرد: شب قدر فقط شب نزول قرآن نیست بلکه شب نزول ولایت حضرت علی(ع) و اولاد ایشان هم است.

وی افزود: انسان بدون لیله‌القدر به هیچ جایی نمی‌رسد در حالی که با لیله‌القدر موفقیت‌های انسان تضمین و تعمیق شده و آینده او روشن می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تشریح کرد: در شب قدر با خواسته‌های بزرگ همانند نشر ایمان و عقیده در میان جهانیان، وحدت بین مسلمانان جهان، رفع کینه‌ها و کدورت‌ها و ظهور منجی عالم بشریت را باید از خدا بخواهیم.

عابدینی با بیان اینکه روز قدس را در پیش رو داریم، ادامه داد: روز قدس، روز عزت و انسجام جهانی تمام مسلمانان و بلکه همه مستضعفان در برابر استکبار جهانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.