اصفهان- مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان اعلام کرد: به دنبال توزیع عدالت فرهنگی در جامعه هستیم، از این رو مراکز سیار روستایی و شهری ویژه مناطق محروم و حاشیه نشین را به منظور برخورداری همه مخاطبان از کلاس های کانون برنامه ریزی کرده ایم.

مراکز سیار روستایی ویژه مناطق محروم برای برخورداری از کلاس های کانون راه اندازی می شود

مهدی قربانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با سبقه ۵۰ ساله امسال نیز همچون سالهای گذشته برای ایام تابستان در ۳ بخش فرهنگی، هنری و ادبی ویژه مخاطبان خود در سنین ۶ تا ۱۵ سال برنامه ریزی کرده است.

وی ادامه داد: در بخش فرهنگی ۱۰ فعالیت شاخص پیش بینی شده که از جمله آنها می توان به آشنایی با قرآن، قصه گویی، اردوی منتخبین مراکز استان، نمایش و تقد فیلم، فعالیت هایذعلمی و نجوم، پررش خلاقیت، معرفی کتاب، مهارت های خواندن و فعالیت های تفکر و پژوهش اشاره کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان افزود: در بخش هنری کارگاه های تخصصی نقاشی و سفال، کارگاه های تخصصی خوشنویسی ویژه کودکان و نوجوانان، کارگاه نمایش عروسکی و آموزش عکاسی در مراکز فرهنگی و هنری برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در بخش ادبی هم اجرای کارگاه های شعر و داستان، کارگاه خلاقیت ادبی، کارگاه آشنایی با متون کهن و برگزاری انجمن های ادبی در سرتاسر مراکز فرهنگی استان انجام و با استنقبال خوبی رو به رو شده است.

قربانی با اشاره به اینکه کتاب های قدیمی مراکز کانون امروزه با تغییراتی مواجه شده است، یادآور شد: در حال حاضر هم به لحاظ تعداد مراکز و هم محتوا شاهد تغییراتی در سطح استان اصفهان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با دارا بودن بیش از ۶۰ مرکز فرهنگی و هنری رتبه اول کشوری را به لحاظ تعدد مراکز بهع خود اختصاص داده  و این مراکز باتوجه به ماهیت خود عملاً به مراکز ثابت، سیار روستایی و شهری و مراکز فراگیر ویژه کودکان دارای معلولیت جسمی و حرکتی تبدیل شده اند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان تاکید کرد: ما به دنبال توزیع عدالت فرهنگی در جامعه هستیم، از این رو مراکز سیار روستایی و شهری ویژه مناطق محروم و حاشیه نشین را به منظور برخورداری همه مخاطبان از کلاس های کانون برنامه ریزی کرده ایم.

وی اظهارکرد: مراکز پستی کانون برای آن دسته از کودکان و نوجوانانی که امکان دسترسی به مراکز ثابت و سیار را ندارند، از طریق مکاتبه ای و پستی فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی را ارایه می کنند.

قربانی اضافه کرد: نوع چهارم مراکز کانون، مراکز فراگیر ویژه کودکان دارای معلولیت جسمی و حرکتی است که به طور تخصصی در این حوزه آموزش های لازم را ارایه می کند.

وی با اشاره به اینکه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان به لحاظ رنج تحصیلاتی در رتبه بالایی قرار دارند، افزود: اکثر این مربیان حداقل سابقه بیش از۱۵ سال در انجام فعالیت های فرهنگی دارند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان تاکید کرد: نگاه ما درآمدزایی نیست بلکه می خواهیم رسالت فرهنگی خودمان را به نحو شایسته به خصوص در مناطق محروم و شهرستان های کم برخوردار انجام دهیم.

وی تصریح کرد:فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان صرفاً برای تابستان نیست بلکه در تمام فصوصل سال فعالیت ها و برنامه های کانون با حداقل هزینه ها در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.