ایلام-نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: واگذاری جایگاه سوخت دولتی ایلام قانونی نیست.

واگذاری جایگاه سوخت دولتی ایلام باید متوقف شود/ دستگاه های نظارتی ورود کنند

به گزارش قدس آنلاین، جلال میرزایی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: واگذاری جایگاه سوخت دولتی ایلام قانونی نیست و سازمان بازرسی این واگذاری را متوقف کند.

وی افزود: دستگاه های نظارتی و واگذار کننده فساد پذیرند و باید عوامل وریشه های این واگذاری های غیر قانونی شناسایی شوند.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: دغدغه های امام جمعه محترم ایلام کاملا منطقی و به حق است.

وی با یاد آوری اهداف اصل ۴۴ قانون اساسی بیان داشت: در راستای اجرای سیاستهای اصل ۴۴ قرار شد شرکتهای غیر سود آور در فرآیندی کاملا قانونی واگذار شوند، اما متاسفانه از همان ابتدای اجرایی شدن این طرح در دهه ۷۰، خروج از مسیر قانونی و اهداف ترسیم شده را شاهد بودیم.

میرزایی، ورود جدی دستگاه های نظارتی، خصوصا سازمان بازرسی کشور به موضوع واگذاری جایگاه سوخت ایلام و سایر جایگاه های مشابه را خواستار شد و گفت: انتظار این است که این دستگاه ها با ورود به موقع ، روند واگذاری این طرح را متوقف کنند.

وی تصریح کرد: از آنجاییکه روند تحقیق وتفحص زمان بر است، لذا برای جلوگیری از اجحاف بیت المال وتا روشن شدن نتیجه تحقیق وتفحص، این واگذاری باید متوقف شد.

گفتنی است آیت الله محمد نقی لطفی امام جمعه ایلام هم در خطه های نماز جمعه به مسئله واگذاری جایگاه سوخت در مرکز شهرستان ایلام پرداخت و گفت: واگذاری جایگاه سوخت مرکز شهرستان ایلام با پایین ترین قیمت پایمال نمودن بیت المال است. طبق اصل ۴۴ قانون اساسی و دستور رهبر معظم انقلاب به واگذاری بخشی از اموال دولتی به بخش خصوصی برای مسارکت دادن مردم در شکوفائی اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

وی عنوان کرد: به همین خاطر سازمان خصوصی سازی مسئولیت این کار را بر عهده دارد. اما ضوابط خاص خود دارد که متاسفانه در واگذاری جایگاه سوخت و پمپ بنزین دولتی ایلام رعایت نشده است و با اینکه قیمت پایه ان قریب به شش میلیارد تومان است با یک سوم این قیمت واگذار شده است و این کار موجب ناراحتی دل سوزان به بیت المال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.