بیرجند-نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: وزارت کشاورزی باید زمینه ای را در دولت به وجود آورد تا جنس دست کشاورز نماند یا دلالان بی رحم زحمات او را پس از ماه ها هدر ندهند.

جهاد کشاورزی زمینه ای را به وجود بیاورد تا جنس روی دست کشاورز نماند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر شنبه در دیدار با مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: اگر بین مردم و مدیران اعتماد وجود داشته باشد می توان نوع مدیریت را تغییر داد.

وی یادآور شد: اعتماد شرط اولیه بین مردم و مدیران است و اگر جلب اعتماد باشد می توان شیوه ها را تغییر داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: برخی از اموری که وزارت کشاورزی باید نسبت به آن حساسیت نشان دهد در نوع کار او نیست اما او می تواند در دولت تأثیر گذار باشد.
عبادی افزود: وزارت کشاورزی باید زمینه ای را در دولت به وجود آورد تا جنس دست کشاورز نماند یا دلالان بی رحم زحمات او را پس از ماه ها هدر ندهند.
وی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای کشاورزان تصریح کرد: در محصولات اصلی مانند گندم سخن از خودکفایی گندم بود اما در رسانه ها از زبان برخی مسئولان نقل شد که واردات گندم است که این بسیار اشتباه است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آسیبهایی اعم از گرما و سرما آسیب هایی هستند که در اختیار ما نیستندگفت: اما بسیاری از آسیب ها در اختیار ما بوده و سال ها تکرار می شود در این راستا باید با این آسیب ها برخورد شود.
عبادی خاطرنشان کرد: بنابراین هم در دنیای خارج از کشور می توانیم شیوه های موفق آنان را مشاهده کنیم و از آن بهره ببریم و هم با در نظر گرفتن تجربیات داخل کشور، می توان موفق بود.
وی با بیان اینکه اگر سیستم های باغداری دقیقا علمی انجام شود و در شب های سرد و گرم محیط کنترل شود مشکلات کمتر می شود گفت: روزی مردم در کشاورزی و نهادهای مربوط به آن قرار دارد و مردم در این راستا هم حضور دارند و هم می توانند بر کمیت و کیفیت در این کشور وسیع با اعتماد پیش بروند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئله جهاد کشاورزی که هم کشاورزی و هم نهادهای مرتبط با آن را شامل می شود مسئله بسیار مهمی است افزود: خداوند روزی انسان و حیات او را اینگونه قرار داده است که به آیات الهی و نشانه های پروردگار بستگی دارد و ما باید شکر این نعمات را به جای آوریم.

عبادی با بیان اینکه شکر نعمت یعنی استفاده صحیح از آن نعمت است و شکر تنها شکر لفظی نیست بلکه شکر عملی است بیان کرد: شکر عملی باعث به ظهور رسیدن و موجب مزید به علت می شود و نیاز خالص و ادای شکر لفظی نیز جایگاه خود را دارد.
وی با بیان اینکه مدیریت و برنامه های کشاورزی در هر بخشی اهمیت دارد تصریح کرد: امروز دنیا از نظر دانش و تکنیک چیزی کم ندارد و طبعا مدیریت ها در بخش های گوناگون نه تنها در سراسر کشور بلکه از سراسر جهان نیز همه دانش لازم را می تواند فراهم کند که نیازی به آزمون و خطا نداشته باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در بحث مشکل آب، ربوده آب و خروجی آب قابل سنجش است اما در این راستا گوش ها بدهکار نبود  و به هرکسی غیر مجاز مجوز دادند که در هر جایی چاه احداث کنند بنابراین برداشت بی رویه از ورودی محدوده این فاجعه را به دنبال داشت که امروز با مشکل کم آبی روبه رو هستیم.
عبادی با بیان اینکه کسانی که انگیزه کشاورزی دارند در حال کنترل آب های ورودی از غرب کشور هستند تصریح کرد: همچنین کسی که انگیزه کشاورزی دارد باید جلوی هدر رفت آب را بگیرد که متأسفانه این کارها تاکنون صورت نگرفته است و جبران کم آبی آسیب هایی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.