زنجان- دبیر هیئت کشتی استان زنجان از میزبانی این استان برای مسابقات لیگ منطقه غرب کشور خبر داد و گفت: باید منابع مالی تأمین شود تا برگزاری مسابقات و لیگ‌ها به مشکلی برنخورد.

زنجان میزبان لیگ منطقه غرب کشور شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد عادلپور با اشاره به مسابقات انتخابی تیم ملی در تیرماه اظهار داشت: چهار نفر از کشتی‌گیران زنجان برای انتخابی تیم ملی در رده بزرگسالان در حالی از ۱۴ تیر تا ۱۶ تیرماه حاضر می‌شوند که روز نخست وزن‌کشی و روزهای دوم و سوم مسابقه است.

وی افزود: از چهار کشتی‌گیر اعزامی به مسابقات فقط حسین نوری در کشتی فرنگی مبارزه می‌کند و میثم نصیری و مهدی حیدری در آزاد و علی نادری در پهلوانی به رقابت می‌پردازند.

دبیر هیئت کشتی استان زنجان تصریح کرد: این کشتی‌گیران به همراه دو مربی و یک سرپرست و حدود ۱۰۰ تماشاگر به این مسابقات اعزام می‌شوند.

 وی با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی برای مسابقات جام یادگار امام(ره) و انتخابی استان هستیم، گفت: شش و هفت تیر ماه چهار نفر از کشتی‌گیران به مسابقات جام یادگار امام(ره) در چابهار اعزام می‌شوند.

عادلپور با اشاره به مسابقات انتخابی استان مطرح کرد: مسابقات کشتی انتخابی نوجوانان استان در بخش آزاد و فرنگی ۱۰ تیرماه برگزار می‌شود.

وی افزود: ۲۸ و  ۲۹ تیرماه مسابقات انتخابی استان در رده جوانان به میزبانی یکی از دو شهر زنجان یا ابهر برگزار می‌شود.

دبیر هیئت کشتی با اشاره به امکانات فیزیکی ورزش کشتی در استان زنجان، بیان کرد: سالن ۱۷ شهریور در سال ۹۵ تخریب شد و ما یکی از سالن‌های خود را از دست دادیم ولی از نظر تعداد سالن‌های خوبی در استان وجود دارد که می‌توان به سالن قلعه، سالن قائم، سالن تختی، سالن کوی فرهنگ و سالن زیتون اشاره کرد.

وی با اشاره به مشکلات مالی این هیئت، گفت: از ابتدای سال تا کنون هیچ مبلغی نه از سوی فدراسیون و نه از سوی اداره ورزش و جوانان استان انجام نشده است و امیدوارم قول‌هایی که دادند را عملی کنند.

عادلپور با بیان اینکه زنجان در ۱۸ تیرماه میزبان لیگ منطقه غرب کشور است، ابراز کرد: امیدواریم بودجه برگزاری این مسابقات به هیئت کشتی تزریق شود تا این مسابقات بدون هیچ حاشیه‌ و مشکلی برگزار شود.

وی افزود: استعدادیابی در استان زنجان توسط هیئت کشتی استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش برگزار شده و اقدامات خوبی انجام گرفته و با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.

دبیر هیئت کشتی استان زنجان با اشاره به کمرنگ بودن جام رمضان گفت: به دلیل مغایرت ماه رمضان با ماه خرداد و فصل امتحانات دانش‌آموزان، مسابقات جام رمضان کمرنگ بود که نیمه دوم ماه رمضان برگزار شد.

وی با اشاره به انتقادات اخیر میثم نصیری عنوان کرد: اعتراضات میثم نصیری به جا است و یک قهرمان هزینه‌هایی دارد و باید هزینه‌های یک قهرمان حرفه‌ای را تامین کنیم ولی به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم انتظارات قهرمان ارزنده کشتی را برآورده کنیم.

عادلپور گفت: با وجود بودجه کافی و مناسب امکان قهرمان‌پروری وجود دارد تا در مسابقات کشوری و جهانی مقام کسب کرد و با این بودجه‌های کم به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه در اواخر تیرماه مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی بانوان برگزار می‌شود، گفت: دو تن از کشتی‌گیران بانوان زنجانی در اواخر تیرماه در انتخابی تیم ملی حضور دارند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.