بیرجند-مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۵ هزار بهره بردار در خراسان جنوبی در حوزه سرمازدگی خسارت دیدند، گفت: سال گذشته دولت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای سرمازدگی به خراسان جنوبی اختصاص داد که این میزان نسبت به تعداد خسارت دیدگان کم است.

۳۵ هزار بهره بردار در خراسان جنوبی در حوزه سرمازدگی خسارت دیدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هاشم ولی پور مطلق پیش از ظهر شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به هفته جهادکشاورزی بیان کرد: نقش بخش کشاورزی نقش بسیار مهمی است.

وی یادآور شد: مدیریت بخش بحران کار ساده ای نیست و ما در  مجموعه بخش کشاورزی به نوعی در همه بخش ها با یک موجود زنده در ارتباط هستیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه نقش بخش کشاورزی در حوزه تولید نیز بسیار پر رنگ است افزود: به خصوص در اقتصاد مقاومتی که نقش به سزایی در اشتغال زایی دارد.

ولی پور مطلق اظهار داشت: حوزه بخش کشاورزی یک حوزه با اهمیت از جهت نقش آن در توسعه کشور است.

وی خاطرنشان کرد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، نقش مجموعه کشاورزی در برگیرنده حوزه های زراعت و دام و طیور و سایر بحث های مرتبط با آن یک مجموعه بسیار نزدیک و مأنوس با این موضوع است.
مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: بحث اشتغال نیز یکی از مباحث مهم اقتصاد مقاومتی است که در این راستا ۳۴ درصد سهم اشتغال استان در حوزه کشاورزی است.
ولی پور با بیان اینکه تاکنون در حوزه های زیرساختی توفیقات بسیار خوبی کسب کردیم افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۴ هکتار سیستم نوین آبیاری در دست اجرا داشتیم که تا پایان تیر ماه ۹۶ باید به اتمام برسد.
وی با بیان اینکه قبلا در استان  ۱۸۵ میلیون متر مکعب کسری مخزن داشتیم اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳۵ متر مکعب کسری مخزن جبران شده است.
مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجتمع گلخانه ای می توان اشتغال خوبی ایجاد کرد گفت: در این راستا امسال تسهیلات با بهره پایین در اختیار بهره برداران قرار گرفت.
ولی پور با بیان اینکه تأمین کود و بذر در تمام فصول سال امکان پذیر نیست و باید در زمان و شرایط  مناسب اقدامات لازم انجام شود خاطرنشان کرد: این امر از سیاست های جهاد است و آماده سازی بستر نیز از وظایف جهاد کشاورزی است.
وی بیان کرد: سال گذشته در استان خسارت سرمازدگی بسیاری داشتیم که در این راستا دولت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خاص و بلا عوض به استان اختصاص داد.
مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: متأسفانه بر اساس اسامی که از شهرستان ها جمع آوری شده تعداد بهره برداران بیشتر از این مبلغ هستند و ۳۵ هزار بهره بردار در استان در حوزه سرمازدگی خسارت دیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.