ایلام-​ معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی ایلام با عنوان هفته‌ای با تئاتر در نیمه دوم شهریور ماه سال جاری در استان برگزار می شود.

سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی برگزار می شود

عمران خود آموز روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه  جشنواره تئاتر استانی ایلام در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی شامل بخش مرور، نمایشنامه خوانی و تئاتر خیابانی برگزار می‌گردد، اظهار داشت: خوشبختانه استان ایلام دارای استعداد های و ظرفیتهای بسیار عالی در حوزه هنر بویژه هنرهای نمایشی می باشد.

وی هدف از این جشنواره را ایجاد نشاط و شادابی در جامعه،کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، وانتقال پیامها عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم که فضای استان در این یک هفته از نعمت  هنر تئأتر بهره مند شوند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به اینکه ۱۳ گروه نمایشی در قالب طرح استقرار گروهای نمایشی در استان فعالیت دارند، یادآور شد: خوشبختانه زمینه برای ثبت گروهای بیشتری دیگری نیز فراهم است.

 عمران خود آموز بابیان اینکه این جشنواره با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان ایلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی ایران برگزار می‌شود، افزود: اقتصاد مقاومتی از نگاه فرهنگ، فرهنگ ایثار و شهادت و موضوعات دینی به ‌ویژه حماسه اربعین حسینی و ظرفیت‌های ویژه استان ایلام به‌ عنوان دروازه عتبات، سبک زندگی ایرانی- اسلامی و نگاهی به آسیب‌های اجتماعی از قبیل خشونت، طلاق، اعتیاد، حاشیه ... از دریچه هنر نمایش از محورهای این جشنواره می باشد.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان ایلام بیان داشت: در بخش تئاتر خیابانی متقاضیان برای شرکت در این بخش می‌بایست فیلم اجرای خود را به دبیرخانه، منطقه‌ای جشنواره ارائه دهند و نمایش ارائه‌شده بایستی تولید جدید بوده و در هیچ جشنواره استانی ملی و بین‌المللی شرکت نکرده و قبل از برگزاری جشنواره اجرای عمومی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه گاه شماره جشنواره در بخش رقابتی، پایان مردادماه سال جاری می باشد، افزود: آخرین‌ مهلت اجرای عمومی آثار، زمان بازبینی آثار نیمه اول شهریورماه و اعلام نهایی آثار پذیرفته‌شده ۱۰ شهریور خواهد بود.

عمران خود آموز بابیان اینکه در بخش غیر رقابتی آخرین‌ مهلت دریافت نمایشنامه‌ها برای بخش نمایشنامه خوانی ۱۵ مرداد و  آخرین‌ مهلت دریافت فیلم نمایش‌ها برای بخش نمایش خیابانی ۳۱ مرداد می باشد، یادآور شد: اعلام نهایی آثار پذیرفته‌شده در بخش نمایشنامه خوانی ۳۱ مرداد، اعلام نهایی آثار پذیرفته‌شده در بخش نمایش خیابانی ۱۰ شهریور خواهد بود.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه این جشنواره در نیمه دوم شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: علاقه‌ مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در خیابان پیروزی مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد انجمن هنرهای نمایشی شعبه ایلام ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.