دره شهر- نماینده مردم دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره گفت: وزارت نیرو با راه اندازی سد و نیروگاه سیمره عملا معیشت ۷۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان را مختل کرده است.

سد سیمره معیشت مردم دره‌شهر را مختل کرده است/ وزارت نیرو خسارت کشاورزان را جبران کند

به گزارش قدس آنلاین، شادمهر کاظم‌زاده اظهار کرد: وزارت نیرو با راه اندازی سد و نیروگاه «سیمره» بدون آن که حقوق ۲۰ هزار بهره بردار کشاورز پایین دست سد سیمره در شهرستان دره شهر را رعایت کند، عملا معیشت ۷۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان از شروع شهرستان در کناره رود سیمره تا پایان بخش «ماژین»را مختل کرده است.

نماینده دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره ادامه داد: به دلیل رها کردن ‌سیلاب‌های ناشی از کارکرد نیروگاه سیمره است با ۳۶۰ متر مکعب به صورت آنی و ضربه‌ای ، هم‌ زمین های کشاورزی که سند ثبتی دارند تخریب شده و هم  ۷۹۵ ایستگاه پمپاژی که در حاشیه رودخانه سیمره وجود دارند، آسیب دیده‌اند .

این نماینده استان ایلام در مجلس با تاکید بر اینکه به علت عدم ‌برنامه‌ریزی و عدم پیش‌بینی‌های لازم توسط وزارت نیرو و کارکردن سد و نیروگاه سیمره به کشاورزان شهرستان دره شهر خسارت فراوانی وارد شده است، خاطر نشان کرد: وزارت نیرو باید در کوتاهترین زمان‌، حداقل پول زمین را به مالکانی که سند دارند پرداخت کند و نسبت به جبران خسارت کشاورزانی که پمپ‌های آنان خسارت دیده اقدام کنند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی کاظم‌زاده، وی تاکید کرد: باید تدبیری برای سال آینده اندیشیده شود که زمین آبی به دیم‌ تبدیل نشود و ‌مشکلی پیش نیاید.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.