ساری- فرمانده دریابانی استان مازندران گفت: ۷۲ درصد غرق شدگان دریای مازندران غیربومی هستند.

۷۲ درصد غرق شدگان دریای مازندران غیربومی هستند

به گزارش قدس آنلاین، هوشنگ حسینی اظهار کرد: طرح دریا در سه استان گلستان، گیلان و مازندران از ۳۱ خردادماه آغاز و تا ۳ مهرماه سال جاری ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای ۲۴۴ طرح در ۱۱۰ نقطه از سواحل دریا در شمال کشور، خاطرنشان کرد: فرمانده‌هان انتظامی استان‌ها با همکاری فرماندهی مرزبانی و دریابانی این طرح را با بیش از ۵ هزار نیرو در شمال کشور اجرا می‌کنند.

فرمانده دریابانی مازندران با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱۵ نفر از هموطنان در دریای شمال غرق شدند، یادآور شد: این میزان در سال گذشته، با وجود افزایش ۱۶ درصدی سفرهای تابستانی در مقایسه با سال ۹۴ با کاهش ۱۰ درصدی همراه بوده است.

حسینی تصریح کرد: تمامی غرق شدگان در سال گذشته در خارج از محدوده طرح دریا و مناطق ممنوعه شنا غرق شده‌اند که ۷۲ درصد از این غرق شدگان را افراد غیر بومی تشکیل داده‌اند.

وی گفت: مسافران و کسانی که قصد استفاده از دریا را دارند باید از نقاط اجرای طرح که از امنیت، امکانات و خدمات لازم برخوردار است و همچنین حریم اجتماعی خانواده‌ها رعایت می‌شود، استفاده کنند.

فرمانده دریابانی مازندران با اشاره به رویکرد ایجابی مرزبانی در طرح دریا با تاکید بر اقدامات فرهنگی و اجتماعی، افزود: اقدامات سلبی، آخرین مرحله از اقدامات مرزبانان است که هرگاه به حریم اجتماع و نوار مرزی ساحلی لطمه وارد شود با آن برخورد می شود.

حسینی با بیان اینکه مردم و مسافران، نقش اصلی را در طرح دریا دارند، گفت: اگر هماهنگی بین مردم و همه دستگاه‌ها وجود داشته باشد، امنیت اجتماعی و اخلاقی و نیز حریم خانواده‌ها در طرح های دریا رعایت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.