رشت- مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: توسعه فرودگاه بین‌المللی سردارجنگل گیلان به‌دلیل حجم گسترده مسافران و گردشگری بودن استان یک ضرورت محسوب می‌شود گفت: متاسفانه تاکنون این امر از سوی دولت برای فرودگاه سردار جنگل رشت محقق نشده است.

استانداردسازی فرودگاه بین المللی رشت نیازمند تملک ۱۶۰ هکتار از اراضی اطراف آن است

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا کریم آقایی با اشاره به اینکه با ورود ۴ فروند هواپیمای A.T.R به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ظرفیت پروازها در فرودگاه بین المللی سردار جنگل استان گیلان افزایش یافت اظهار داشت: در این فرآیند، برخی از پروازها در فرودگاه گیلان به‌طور هفتگی دایر شد.

مدیرکل فرودگاه  استان گیلان، پرواز رفت و برگشت تهران- رشت- تبریز را از جمله این پروازها عنوان کرد و ابراز داشت: از این پس پرواز مذکور به‌صورت رفت و برگشت، هفته‌ای سه بار در فرودگاه سردارجنگل رشت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مکاتباتی مبنی بر ماندگاری یکی از  هواپیماهای A.R.T در فرودگاه استان گیلان در حال انجام است گفت: تلاش است با اقدامات ویژه، مجوز ماندگاری و استقرار یکی از هواپیماهای A.T.R، برای فرودگاه استان گیلان اخذ شود تا هواپیمای مذکور در پایان پروازهای خود برای استقرار به فرودگاه بین المللی رشت بازگردد.

کریم آقایی با اعلام اینکه از تاریخ ۲۴ خرداد ماه پرواز رفت و برگشت تهران- رشت- تبریز در فرودگاه سردارجنگل رشت راه اندازی شده است تاکید کرد: فرودگاه سردار جنگل رشت آمادگی ارائه خدمات و سرویس دهی هوایی و فرودگاهی را به پروازهای مذکور داراست.

مدیرکل فرودگاه گیلان با اشاره به اینکه توسعه فرودگاه سردارجنگل گیلان یکی از مطالبات فرودگاه و مردم ساکنین اطراف فرودگاه است خاطرنشان کرد: توسعه فرودگاه بین المللی سردارجنگل گیلان به‌دلیل حجم بالای مسافران و گردشگری بودن استان، یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه خریداری ۱۶۰ هکتار از اراضی اطراف فرودگاه از سنوات گذشته از مطالبات فرودگاه محسوب می‌شود بیان داشت: متاسفانه تاکنون این این امر از سوی دولت برای فرودگاه سردار جنگل رشت محقق نشده در حالی‌که این امر برای فرودگاه رشت ضروری است.

کریم آقایی با اشاره به اینکه فرودگاه سردارجنگل رشت برای رسیدن به استانداردهای سازمان هواپیماهای کشور نیازمند توسعه است اظهار داشت: استانداردسازی فرودگاه بین المللی رشت نیازمند تملک ۱۶۰ هکتار از اراضی اطراف آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.