زنجان- نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه ۹۰ تا ۹۳ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اظهار کرد: اگر موفق به بهینه‌سازی ۱۰ درصد از مصرفی شویم، می‌توان اقدامات بسیار خوبی را انجام داد.

۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل جهادسازندگی که در سالن زیتون سازمان جهادکشاورزی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: به عقیده من جهادسازندگی جوان برومندی بود که در ۲۵ سالگی جوانمرگ شد.

وی با اشاره به حضور خود به عنوان عضو کمیسیون ۳۱ نفره ادغام دو نهاد جهادسازندگی و کشاورزی و کمیسیون هفت نفره تعیین وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد، ادغام این دو نهاد در آن زمان یک ضرورت بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه جهادسازندگی با هدف کار جهادی برای کمک‌رسانی به روستاییان ایران آغاز به کار کرد، گفت: این سازمان در استان خوزستان دو ماه و در استان اصفهان یک ماه پیش‌تر از سایر استان‌ها کار خود را آغاز کرد.

خاتمی با اشاره به اینکه همه دلایل ادغام جهادسازندگی و کشاورزی قابل قبول بوده است، خاطرنشان کرد: در این بین از بخش توسعه روستایی غفلت شده است.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه تولیدات، کارهای بزرگ صورت گرفته است، ابراز کرد: زمانی که دانش وارد مزارع شده و بهره‌وری افزایش پیدا کند، افزایش تولید نیز حاصل می‌شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در داشت و برداشت محصولات کمی مشکل وجود دارد، خاطرنشان کرد: اما با وجود این مهم همچنان ۸۰ درصد از نیاز غذایی مردم به وسیله بخش کشاورزی تولید می‌شود.

خاتمی با تاکید بر لزوم بازبینی توسعه روستایی ابراز کرد: در استان زنجان در بخش تجهیز مزارع کشاورزی به سیستم‌های آبیاری‌نوین حرکت‌های بسیار خوبی انجام شده و آینده نیز روشن است.

وی با بیان اینکه اما همچنان معتقد به پر کردن خلأهای توسعه روستایی توسط یک وزارتخانه‌ای قدرتمند هستم، گفت: موضوع حاشیه‌نشینی را رهبر معظم انقلاب پنج سال گذشته هشدار داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در کشور ۱۱ تا ۱۶ میلیون حاشیه نشین وجود دارد، ادامه داد: این موضوع یعنی قانون و دولت بر این تعداد اشراف ندارند.

خاتمی با تاکید بر اینکه خمیرمایه انقلاب اسلامی ایران برای رفع محرومیت بوده است، افزود: خوشبختانه در کشور احساس احیای مجدد صنایع کوچک شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه باید به روستائیان برای ماندن در روستاها دلایل قانع‌کننده‌ای ارائه داد، گفت: در کشاورزی باید به دنبال مزیت نسبی حرکت کرد و استفاده از ابزارهای جدید آبیاری نوین اصلاح خاک و بذور موضوعات ضروری علمی است.

امام جمعه زنجان با اینکه سازمان بسیج مهندسین کشاورزی یک سازمان نوپا بوده که باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: این سازمان باید با برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت ترسیم‌شده حرکت خود را انجام دهد.

خاتمی با بیان اینکه ۹۰ تا ۹۳ درصد آب ما در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اظهار کرد: اگر موفق به بهینه‌سازی ۱۰ درصد از مصرفی شویم، می‌توان  اقدامات بسیار خوبی را انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.