دولت هند درباره سرنوشت ۳۹ تبعه هندی که دو سال و نیم پیش توسط گروه تروریستی داعش در نزدیکی موصل گروگان گرفته شدند اعلام کرد براساس اطلاعات دریافتی این افراد زنده هستند.

به گزارش قدس آنلاین، 'گوپال باگلای' سخنگوی وزارت مور خارجه هند، روز شنبه در گفت وگویی اظهار کرد اطلاعاتی که کشورها و نهادهای دوست ارائه کرده اند نشان می دهد که تروریست ها این ۳۹ کارگر هندی را نکشته اند.

وی افزود:ما با تمام کشورهایی که می تواند برای آزادی این افراد کمک کنند در ارتباط هستیم. حدود ۱۰ هزار کارگر هندی در عراق شاغلند، اما گفته می‌شود که عده معدودی در مناطق خطرناک به سر می‌برند. کارگرانی که داعش در موصل به گروگان گرفت، برای یک شرکت ساختمانی ترکیه‌ای کار می‌کرده‌اند.

شماری از شهروندان ترکیه نیز در روزهای آغازین تصرف شهرهای بزرگ عراق توسط داعش گروگان گرفته شدند که پس از مدتی آزاد شدند.

۴۶ پرستار هندی نیز که در شهر تکریت کار می‌کردند سرنوشت مشابهی داشتند و پس از حدود یک ماه آزاد شده و به هند بازگشتند. 'سوشما سواراج' وزیر امور خارجه هند ماه گذشته با خانواده های شهروندان هندی مفقود در عراق دیدار کرد. خانواده های شهروندان هندی مفقود شده اعلام کرده اند آخرین تماسی که اعضای خانواده آنها برقرار کرده اند در سال ۲۰۱۴ بوده است. آنها در این تماس اعلام کرده اند که توسط اعضای گروه داعش به گروگان گرفته شده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.