۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
کد خبر: 539741

بعد از جنبش‌های حماس و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، پلیس رژیم صهیونیستی نیز ادعای داعش که مسئولیت عملیات استشهادی قدس را برعهده گرفته بود، رد کرد.

پلیس اسرائیل ادعای داعش را رد کرد

به گزارش قدس آنلاین، بعد از آنکه جنبش‌های حماس و «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» در بیانیه‌های جداگانه اعلام کردند که مجریان عملیات‌های استشهادی قدس که جمعه شب (دیشب) انجام شد، وابسته به این جنبش بوده و ارتباطی به داعش نداشته، پلیس رژیم صهیونیستی هم تأکید کرد که شواهدی مبنی بر ارتباط تکفیری‌های داعش با حمله بیت‌‌المقدس وجود ندارد.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، مقامات رژیم صهیونیستی روز شنبه (امروز) اعلام کردند که هیچ شواهدی مبنی بر آن مداخله داعش در عملیات استشهادی سه فلسطینی که یک نظامی صهیونیستی را کشتند پیدا نکرده‌اند.

پیش از این داعش مسئولیت این عملیات استشهادی را برعهده گرفته بود.

سامی ابوزهری سخنگوی حماس گفت: دو  تن از مجریان عملیات وابسته به جبهه مردمی و یک تن دیگر وابسته به حماس بود و داعش سعی دارد با نسبت دادن این عملیات به خود، واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهد.

جبهه مردمی هم در بیانیه خود اعلام کرد: شهدای عملیات قهرمانانه جمعه بر روش مقاومت و پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر تاکید کردند؛ دو اسیر آزاد شده «براء ابراهیم صالح عطا (۱۸ سال) و اسامه احمد مصطفی عطا (۱۹ ساله) » و « عادل حسن أحمد عنکوش» (۱۸ سال) مجریان این عملیات بودند.

خبرگزاری وابسته به داعش یعنی اعماق، ادعای داعش در برعهده گرفتن مسئولیت این عملیات استشهادی را گزارش کرد.

«لوبا سمری» سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش اسرائیل تاکنون هیچ ارتباطی میان سه عامل این عملیات استشهادی و گروه تکفیری داعش پیدا نکرده است.

وی تصریح کرد: «این یک شبکه محلی بوده است. در این مرحله، نشانه‌ای مبنی بر آن یافت نشده که این عملیات به دستور سازمانهای تروریستی انجام گرفته است و همچنین هیچ ارتباطی بین این حمله با هیچ سازمانی پیدا نشده است».

بر اساس این گزارش، این اولین باری است که داعش مسئولیت یک عملیات در قلمرو تحت اشغال رژیم صهیونیستی را برعهده می‌گیرد.
 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.