ایلام- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: موردی از بیماری تب کریمه کنگو در ایلام مشاهده نشده است.

موردی از بیماری تب کریمه کنگو در ایلام مشاهده نشده است

به گزارش قدس آنلاین، سید محمدتراب میری در این باره اظهار داشت: در سطح استان ایلام تا کنون موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که ۲۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان ایلام برداشت شود، افزود: از ابتدای سال ۹۲ تا کنون در حوزه کشاورزی استان ایلام دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام عنوان کرد: تا کنون بیش از ۱۸۰ هزار تن گندم از سطح مزارع استان ایلام برداشت شده و همچنین پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۶ هزار تن کلزا و ۳۰ هزار تن ذرت دانه‌ای برداشت شود.

وی گفت: استان ایلام در حوزه کشاورزی از ظرفیت بالایی برخوردار است و می‌تواند به قطب کشاورزی کشور تبدیل شود چرا که هم از نظر آب و هم از نظر زمین‌های کشاورزی در شرایط مطلوبی قرار داریم.

میری با بیان اینکه ساخت سیلو و اقدامات ذخیره محصولات کشاورزی در استان در دستور کار است، خاطرنشان کرد: در هفته کشاورزی در استان ایلام ۴۵ پروژه در حوزه جهاد کشاورزی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود و تا کنون نیز عملیات احداث دو سیلو آغاز شده است.

وی افزود: یک گاوداری یک هزار رأسی در استان ایلام به زودی احداث می‌شود که می‌تواند در تولید شیر و گوشت استان سهم ویژه‌ای داشته باشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.