بجنورد- معاون عمرانی استانداری خراسان‌شمالی با اشاره به بروز زلزله ۵.۷ ریشتری در ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری گفت: هنوز اعتبارات مربوط برای جبران خسارت‌های زلزله ۵.۷ ریشتری از سوی دولت مصوب و ابلاغ نشده است.

اعتبارات جبران خسارت‌های زلزله  خراسان شمالی ابلاغ نشد

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین علی‌نیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اثر وقوع این زمین لرزه باید دو هزار و ۴۲۹ واحد روستایی تخریب و دو هزار و ۸۰ واحد نیز تعمیر شوند، افزود: علاوه بر آن دو هزار و ۵۰۰ واحد شهری نیز باید تخریب و هفت هزار و ۵۰۰ واحد نیز تعمیر شوند.

وی با اشاره به اینکه بر اثر این زلزله ۷۷ روستا آسیب دیدند، ادامه داد: در حال حاضر ۱۳ اکیپ در حال آوار برداری هستند که تا تاریخ ۲۴ خرداد ماه آوار برداری ۴۷۵ واحد به پایان رسیده و  این امر طی یکی دو هفته آینده به اتمام می‌رسد.

علی نیا در ارتباط به پرداخت وام مسکن به افراد آسیب دیده بر اثر زلزله اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۱۵۰ پرونده برای اعطای این وام تشکیل شده که ۶۸۰ مورد از این تعداد به بانک معرفی شده و ۷۷ مورد نیز به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است که افراد می‌توانند وام مورد نیاز را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: هنوز اعتبارات مربوط برای جبران خسارت های زلزله ۵.۷ ریشتری از سوی دولت مصوب و ابلاغ نشده است و این تسهیلات از محل اعتبارات بنیاد مسکن تامین می‌شود.

به گفته این مقام مسئول ۱۱۵ واحد مسکونی به مرحله پی کنی، هشت واحد به مرحله فنداسیون، سه واحد به مرحله ساخت اسکلت و یک واحد نیز به مرحله ساخت سقف رسیده است.

وی تاکید کرد: البته باید اجرای رسیدگی به امور سرعت یابد چراکه بیشتر از چهار ماه به فرارسیدن فصل سرما زمان باقی نمانده است و باید امر ساخت و ساز سرعت یابد.

معاون عمرانی استانداری خراسان‌شمالی با بیان اینکه ۷۸ واحد اداری نیز بر اثر این زمین لرزه آسیب جزئی و یا جدی دیده اند، گفت: تاکنون فقط به یک دستگاه اداری ابلاغ شده که از ساختمان مستقر جابجا شوند.

وی در ارتباط با بیمه مسکن روستایی نیز توضیح داد: ۱۰۵ هزار واحد مسکونی روستایی در این استان بیمه شده اند که تاکنون بیمه ایران از دو هزار و ۱۸۰ واحد آسیب دیده بر اثر زلزله در ۲۱ روستا بازدید کرده و ۲۵ واحد نیز به مرحله انعقاد قرار داد رسیده و برای پرداخت خسارت معرفی شده است.

علی نیا ادامه داد: ۱۸ هزار و ۸۰۰ واحد روستایی تحت پوشش بیمه توسط کمیته امداد قرار گرفته که امر احصاء خسارت‌ها انجام شده و بیمه در حال پرداخت کردن خسارت‌هاست.

به گفته وی ۴۶۰۰ واحد نیز توسط بنیاد مسکن نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.