قزوین- امام‌جمعه قزوین گفت: باید یک نگاه جدی، انقلابی و جوانمردانه نسبت به زندگی خود داشته و با زیر ذره‌بین بردن پرونده زندگی خود نسبت به عملکرد سال‌های عمر خود تفکر کنیم.

باید پرونده عمر خود را با نگاهی انقلابی زیر ذره‌بین تفکر ببریم

به گزارش قدس آنلاین، مراسم احیاء شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان هم‌زمان با سراسر کشور در مسجد امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین در جمع حاضران در این مراسم اظهار کرد: باید دید از این شب چه استفاده‌هایی باید برد تا بعد از اتمام آن نسبت به این استفاده خوشحال باشد چراکه غفلت از این شب جبران‌ناپذیر است.
امام‌جمعه قزوین برای داشتن رضایت از این شب و عبور با دست‌پر از آن تأکید کرد: باید به این نکته توجه داشت که مؤمنان در شب قدر با مشارکت حضرت حق سرنوشت سال آینده و چشم‌انداز آینده خود را طراحی کنند.
وی گفت: شب ۲۳ ماه مبارک رمضان به‌عنوان شب اصلی قدر از سوی بزرگان و علماء معرفی می‌شود و علما دو شب ۱۹ و ۲۱ رمضان را زمینه‌ساز این شب بزرگ می‌دانند لذا باید نسبت به احیاء و توکل و توسل در این شب دقت لازم را داشت.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: هر اتفاق و آینده‌ای در شب قدر تصمیم‌گیری می‌شود لذا غفلت از آن موجب مغبون شدن و خسارت دیدن در یک سال آینده خواهد بود.
آیت‌الله عابدینی ارتباط باخداوند را یکی از مهم‌ترین کارهایی دانست که در شب قدر می‌توان انجام داد و تصریح کرد: در شب قدر خداوند از بندگان خود دعوت کرده و منتظر بازگشت بنده و مخلوق خود است.
وی یادآور شد: در مرحله بعد باید یک نگاه جدی، انقلابی و جوانمردانه نسبت به زندگی خود داشت و با زیر ذره‌بین بردن پرونده زندگی خود نسبت به عملکرد سال‌های عمر خود تفکر کنیم تا به خطاهای خود برسیم.
امام‌جمعه قزوین استغفار و ‌توبه و بازگشت به درگاه خداوندی را مرحله دیگری از اعمال شب قدر دانست و افزود: خداوند به‌اندازه‌ای مهربان و رحیم است که اگر بنده‌ای توبه کند و از بدی‌های خود پشیمان و اعمال صالح انجام دهد آن بدی‌ها را به حسنات تبدیل می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: برای توبه حقیقی نیازمند توسل و مدد از بزرگان و اهل‌بیت(ع) هستیم لذا باید با الگو قرار دادن آن‌ها طوری رفتار نمود که ائمه اطهار نسبت به رفتار شیعه خوشنود و راضی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.