لنگرود- شهردار کومله از اجرای طرح آموزش تفکیک زباله از مبدأ در مدارس این شهر خبر داد.

طرح آموزش تفکیک زباله از مبدأ در مدارس اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، علی شفیعی با اشاره به اهمیت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ اظهار کرد: مدارس یکی از مهم‌ترین اماکن برای آموزش‌های اجتماعی و خانوادگی است که طرح آموزش تفکیک زباله از مبدأ در مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه در سال تحصیلی ۹۵ در کومله انجام شد.
 وی آموزش و فرهنگ‌سازی در بین کودکان و نهادینه کردن مفاهیم فرهنگ شهروندی از سنین کودکی را مؤثرتر عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل برگزاری آموزش پسماند در مدارس به دلیل قدرت تأثیرگذاری کودکان در نظام خانواده بود.
 شهردار کومله با اشاره به آموزش بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز متناسب بارده سنی افزود: معرفی طرح تفکیک زباله از مبدأ به زبان ساده، توزیع بروشور، کلیپ و نماهنگ، پاور پوینت آموزشی، برگزاری مسابقه و… ازجمله برنامه‌های اجراشده آموزشی در سطح مدارس  کومله بود.
 وی بابیان اینکه کتابچه و سی‌دی‌های آموزشی پسماند و محیط زیست در بین کودکان توزیع شد، تصریح کرد: انتظار داریم شهروندان در راستای حفظ محیط زیست، تفکیک زباله از مبدأ را جدی گرفته و با کارکنان شهرداری در طول سال همکاری لازم را انجام دهند.
 شفیعی بابیان اینکه طرح تفکیک زباله و پسماند در کومله با همکاری بخش خصوصی و آموزش‌وپرورش این شهر انجام شد، گفت: روزانه ۱۰ تن زباله در شهر کومله تولید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.