بجنورد- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: مسمومیت با گیاهان یکی از شایع ترین علل بروز مسمومیت های اتفاقی در کودکان در سراسر جهان به شمار می رود.

مسمومیت با گیاهان یکی از شایع ترین علل بروز مسمومیت های اتفاقی در کودکان

به گزارش قدس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، سید علی وکیلی اظهارکرد: برخی از گیاهان تزئینی موجود در آپارتمان و باغچه ها می توانند سبب بروز مسمومیت در انسان شوند، در صورت بلعیدن قسمت های مختلف یک گیاه مانند دانه ، میوه و برگ آن توسط کودکان حتما با مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم با شماره ۱۴۹۰ تماس بگیرند.

وی ادامه داد: سعی کنید نام گیاهان موجود در محیط کارو زندگی خود را بدانید تا در موارد بروز مسمومیت به گروه پزشکی اطلاع دهید .

وکیلی افزود: مسمومیت با گیاهانی مانند خرزهره، دیفن باخیا، گل انگشتانه، آزالیا، شوکران و کرچک می تواند کشنده باشد در صورت وقوع مسمومیت با این گیاهان بیمار را در اسرع وقت به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل کنید.

وی عنوان کرد: بخور اوکالیپتوس نیز در صورتیکه به اشتباه خورده شود حتی در مقادیر کم (یک قاشق ) می تواند کشنده باشد، باید از القای استفراغ در مسمومیت با این فرآورده خودداری کرد و مصدوم را سریع به بیمارستان منتقل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.