قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ایجاد ۱۰۰۰ هکتار گلخانه جدید در دستور کار قرار گرفته که فار نخست آن در شهرستان‌های تاکستان، آبیک و قزوین آغاز شده است.

 ۱۰۰۰ هکتار گلخانه در استان قزوین احداث می شود

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر متقی فرد در مراسم بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر در حوزه‌های زیر بخش کشاورزی کشور بیش از ۱۱۷ میلیون تن محصولات غذایی تولید می‌شود که سهم استان قزوین ۵ درصد این میزان است.

وی به تاسیس جهاد سازندگی به فرمان امام راحل اشاره کرده و گفت: در گذشته  بیش از ۱۲۰ هزار روستا در کشور وجود داشت که ۶۵ درصد مردم در روستاها زندگی می‌کردند و از امکانات اولیه زندگی بی‌بهره بودند که با تاسیس جهاد سازندگی و بسترسازی مناسب  گام‌های خوبی در راستای بهره‌مندی روستاییان از خدمات زیربنایی و  آبادانی مناطق محروم برداشته شد. 

متقی فرد عنوان کرد: در سال ۸۳ و ۹۵ جشن خودکفایی گندم در کشور گرفته شد و هم اکنون نیز در بیش از ۸۵ درصد نیازهای غذایی کشور به خود کفایی رسیده‌ایم و در محصولاتی همچون روغن، شکر و گوشت قرمز نیز برنامه خود اتکایی داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به قابلیت‌های مستعد بخش کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: در تولید بیشتر محصولات کشاورزی جایگاه خوبی داریم که ظرفیت‌ها از مرز تولید گذشته و برنامه صادرات برای این محصولات را در دستور کار قرار داده‌ایم.

متقی فرد به اهمیت توسعه کشت محصولات کشاورزی در فضای بسته و گلخانه اشاره کرد و گفت: ایجاد ۱۰۰۰ هکتار گلخانه جدید  در دستور کار قرار گرفته که فار نخست آن در شهرستان‌های تاکستان، آبیک و قزوین آغاز شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در راستای مصرف بهینه منابع آبی و افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی نیز در سال گذشته ۲۰ هزار هکتار از مزارع و باغات تحت پوشش سامانه‌های نوین آبیاری قرار گرفت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر لزوم اهمیت استفاده از ظرفیت‌های مناسب استان در توسعه کشت گیاهان دارویی در راستای تولید، اشتغال و صادرات تاکید کرد. 

متقی‌فرد گفت: محصولات کشاورزی باید به صورت ارگانیک تولید شود تا سلامت مصرف کنندگان و افراد جامعه تضمین شود و همچنین استانداردهای لازم برای محصولات کشاورزی صادراتی رعایت شود تا از لحاظ صادرات با مشکل روبرو نشویم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.