مدیرکل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، گفت: تاکنون ٢٠٠ بیمارستان کشور موفق به پیاده سازی استانداردهای گردشگری سلامت شده‌اند.

۲۰۰ بیمارستان کشور استانداردهای گردشگری سلامت را دارند

    به گزارش «قدس آنلاین»،  دکتر محمد حسین میردهقان در پاسخ به اظهارات معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره بیماران خارجی پنهانی در بیمارستان‌ها، افزود: نظارت بر امور بیمارستان‌های کشور به استناد مواد ٨ و٩ و١٠ قانون تشکیل وزارت بهداشت، از وظایف و اختیارات وزارت بهداشت است و اظهار نظر دستگاه های غیر مسئول در این حوزه برخلاف قانون است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت با راه اندازی پورتال اطلاعات گردشگری سلامت در زمینه تدوین، ابلاغ و اجرای استانداردهای اعتباربخشی در حوزه گردشگری سلامت و همچنین نظارت بر فعالیت مراکز درمانی برای ارائه خدمات به بیماران خارجی اقدامات موثری انجام داده است.

میردهقان افزود: بر اساس اعتباربخشی انجام شده از سوی وزارت بهداشت تاکنون حدود ٢٠٠ بیمارستان و تعدادی از مراکز درمانی جراحی در سراسر کشور موفق به پیاده سازی استانداردهای گردشگری سلامت شده‌اند. تمامی بیمارستان‌ها موظف به ثبت اطلاعات بیماران بین المللی شامل اطلاعات کلی بیماران، نوع خدمات درمانی، و اعمال جراحی ارائه شده در مدت زمان بستری هستند. در مورد پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان‌های کشور نیز محدودیتی به جز رعایت مقررات و استانداردهای وزارت بهداشت وجود ندارد.

مدیر کل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در کشور شرکت هایی فعالیت دارند که نقل و انتقال بیماران را انجام می دهند و برای توسعه گردشگری سلامت لازم است سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همکاری لازم را با آنها داشته باشند، افزود: متاسفانه هنوز تعداد زیادی از شرکت های فعال معرفی شده توسط دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همکاری لازم از سوی سازمان آنها نشده است. البته در صورتی که بیماران خارجی انفرادی به مراکز درمانی کشور مراجعه کنند پذیرش و دریافت خدمات درمانی آنها محدودیت قانونی ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.