به گزارش روابط عمومی بسیج رسانه خراسان رضوی، عباس محمدیان در حاشیه ضیافت اندیشه اصحاب رسانه خراسان رضوی ازبرگزاری جشنواره عکس‌های خبری فعالان رسانه‌ای این استان خبر داد..

فراخوان جشنواره عکس‌های خبری رسانه‌های خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی بسیج رسانه خراسان رضوی، عباس محمدیان در حاشیه ضیافت اندیشه اصحاب رسانه خراسان رضوی با اشاره به فراخوان جشنواره عکس‌های خبری فعالان رسانه‌ای این استان اظهار کرد: سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در نظر دارد با توجه به فرا رسیدن هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار و به منظور تجلیل از تلاشگران عرصه عکاسان خبری، جشنواره عکسهای خبری ویژه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری دارای مجوز در سطح استان را برگزار کند.

وی تصریح کرد: این جشنواره تلاش دارد ضمن معرفی توانمندی های عکاسان خبری استان خراسان رضوی به نقش مهم و جایگاه عکس در رسانه و نیز ایجاد تعامل مستحکم تر عکاسان خبری با دستگاه های اجرایی بپردازد.  
محمدیان در خصوص موضوعات جشنواره عکس‌های خبری فعالان رسانه‌ای خراسان رضوی گفت:

بخش «الف» 

 شامل تمام موضوعات و اتفاقات خبری مهم خاص شهر مشهد یا استان می تواند قابلیت ارسال در قالب عکس را داشته باشد. در این بخش صرفا اهمیت خبری عکس و نگاه عکاسانه از اهمیت بالاتری برخوردار خواهد بود.
وی ادامه داد:

بخش «ب»

«ب1»

کمک رسانی به محرومین تلاش برای سازندگی در عرصه رفع محرومیت یک منطقه از قابلیت‌های ارسال عکس در این بخش است.


 «ب2»

 اقتصاد مقاومتی  با توجه به تاکید و فرمایشات مقام معظم رهبری در این عرصه، هرگونه تصویری که بتواند در برگیرنده مفهوم این موضوع باشد قابلیت ارسال اثر وشرکت در فراخوان را دارا است.

 «ب3»

 وحدت در این بخش علاوه بر عکاسان خبری، عکاسان آزاد نیز می توانند شرکت کنند. هرگونه اتحاد و همدلی و وحدت میان ادیان و مذاهب مختلف در قالب انجام فرائض دینی، شرکت در عرصه مختلف اجتماعی یا سازندگی و آبادانی می‌تواند قابلیت شرکت و ارسال اثر داشته باشد.
 

مقررات جشنواره

_ تاریخ چاپ و انتشار عکس‌ها و آثار می‌بایست از اول فروردین ماه 94 لغایت خرداد 96 باشد.

_در تمامی بخش‌ها و موضوعات جشنواره عکاسان مجاز به ارسال حداکثر 3 فریم عکس هستند. ارسال بیش از این تعداد موجب حذف آثار اضافه خواهد بود.
_تغییرات خارج از استاندارد در عکس ها پذیرفته نیست. اصلاح رنگ، کنتراست، تیرگی و روشنی و نیز کراپ در عکس ها تا حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد بلامانع است.

_داوری و انتخاب آثار براساس ارتباط تنگاتنگ اثر با موضوع خبر، ارزش خبری و زیر نویس کامل و صحیح عکس انجام می‌شود.

(در این خصوص شایسته است که عکاسان به منظور آگاهی و اشراف کامل داوران از منظور و نگاه عکاس، برای اثر خود عنوان و کوتاه ترین جمله را در نظر بگیرند)
 

ارسال آثار

_ ارسال آثار در مرحله اول از طریق تلگرامی به آی‌دی @Basijrasaneh96 صورت می پذیرد و عکاسان لازم است آثار خود را براساس ضوابط اعلام شده به آی‌دی تلگرامی اعلام شده با درج نام و نام خانوادگی و شماره تماس ارسال کنند.

(پس از داوری و انتخاب اولیه، به صاحبان آثار برگزیده تماس گرفته می شود تا ظرف 24 ساعت نسبت به ارسال اصل اثر به ایمیل اعلام شده اقدام فرمایند.) 

_ عکاسان می توانند آثار خود را حداکثر تا ساعت 24 روز جمعه سی‌ام تیرماه ارسال کنند.

 

جوایز 

در بخش الف   به 3 اثر برگزیده هر یک 5 ربع سکه بهار آزادی به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا می شود.

در بخش ویژه    نیز در بخش ب 1 و ب 2 از هر بخش 2 اثر انتخاب و به هر اثر سه ربع سکه بهار آزادی به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا می شود.

در بخش ب 3 که ویژه عکاسان آزاد و خبری است 3 اثر انتخاب و به هر اثر 1 ربع سکه به همراه لوح تقدیر و تندیس اهدا می شود.

همچنین به 30 اثر منتخب نمایشگاه هرکدام مبلغ 1.000.000 ریال تعلق می‌گیرد.

دبیرخانه جشنواره مجاز است تا از همه آثار ارسالی در صورت لزوم در چاپ کتاب، نمایشگاه، بروشور و هرگونه فعالیت مرتبط استفاده کند، 

دبیر اجرایی جشنواره

 سید حمید هاشمی و شماره تماس 09155036784  (همه مسایل پیش بینی نشده در این فراخوان و نیز تصمیم گیری در مورد هرگونه تغییر و اصلاح در روند جشنواره به عهده دبیرجشنواره میباشد)

داوران

 عباس کوثری _ مهدی قربانی _ محمد زائرنیا 



کارگاه ویژه شرکت کنندگان جشنواره :

 آقای ابراهیم بهرامی 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.