دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها در صحنه میدان نبرد، خصوصا در حوزه کمک های مستشاری ایران در عراق و سوریه توان عملیاتی و اطلاعاتی سپاه را بخوبی درک کرده‌اند و شکست‌های سختی از ایران متحمل شده‌اند.

آمریکایی‌ها در عراق و سوریه شکست‌های سختی از ایران متحمل شده‌اند/ راهبرد ایران تهاجم و آغازگری جنگ نیست

    به گزارش «قدس آنلاین»،  سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا به منظور تشریح عملیات های دفاع مقدس و آشنایی با جنگ تحمیلی در جمع پرسنل و نیروهای تحت آموزش آموزشگاه شهید مدرس نیروی زمینی سپاه در جمع مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با تشریح شرایط سیاسی و امنیتی منطقه جنوب غرب آسیا و راهبرد جمهوری اسلامی ایران گفت: برای آنکه جنگی به سراغمان نیاید باید آمادگی‌های خود را افزایش دهیم و هزینه‌های حفظ آمادگی به مراتب کمتر از هزینه‌های اداره جنگ است.

وی ادامه داد: راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران تهاجم و آغازگری جنگ نیست و ایران بدنیال برقراری صلح و ثبات و امنیت در منطقه خلیج فارس و منطقه غرب آسیا با مشارکت کشورهای منطقه است.
وی افزود: بر اساس همین راهبرد و به صورت واقعی جمهوری اسلامی ایران یک مبارزه ضد تروریستی را آغاز کرده است.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در خصوص اهداف راهبرد آمریکا در افزایش تنش در منطقه جنوب غرب آسیا و نقش بازیگران منطقه‌ای آن گفت: عربستان سعودی و برخی از کشورهای عربی منطقه بازیچه دست ایالات متحده آمریکا قرار گرفته اند و تنش‌های از پیش طراحی شده در منطقه صرفا به بهره برداری آمریکا از منابع  کشورهای عربی – اسلامی  در جهت خرید تسلیحاتی و افزایش رقابت تسلیح توسط این کشورها منجر خواهد شد.
وی در تشریح شرایط  سیاسی حکومت عربستان سعودی گفت: ساختار حکومت در عربستان سعودی بصورت قبیله‌ای است و این کشور فاقد پارلمان و قانون اساسی بوده و اصولا مردم در تعیین سرنوشت خویش حقوقی نداشته و مشارکت های مردمی در امور سیاسی حتی در پائین‌ترین سطح خود وجود ندارد و این کشور در درون خود با چالش های فراوانی رو برو است.
وی افزود: متاسفانه برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی سیاستهای کلان و استراتژیک و راهبرد اصولی و صحیحی در بهره برداری از تسلیحات خریداری شده ندارند و صرفا به فراگیر شدن تنش های منطقه ای دامن می زنند و این تنش ها موجب هدر رفتن منابع کشورهای اسلامی و خصوصا باعث رواج اختلاف در بین دولتهای اسلامی می‌گردد و منابعی که بایستی صرف وحدت، پیشرفت و توسعه کشورهای اسلامی گردد باعث کشتار ملتهای مسلمان می شود.
صفوی در خصوص رفتار معامله گرانه ایالات متحده با کشورهای منطقه گفت: به هر میزان که نا امنی در منطقه گسترش و رواج داشته باشد، فروش سلاح نیز در این منطقه بیشتر خواهد شد و رفتار ایالات متحده آمریکا، خصوصا قرارداد ۱۲ میلیارد دلاری فروش تسلیحاتی آمریکا به قطر نشان از آن دارد که رفتار معامله‌گرانه رئیس جمهور آمریکا مقدم بر هرگونه پیمان منطقه  ای این کشور با کشورهای منطقه خصوصا پیمان با عربستان سعودی است و در صورتی که منافع آمریکا در جای دیگر تامین گردد، سیاستهای این کشور در چر خشی آشکار جه بسا در به خطر انداختن منافع ملی هم پیمانان فعلی خود  در منطقه تعریف گردد.
وی افزود: دور  جدید بازار سیاه فروش تسلیحات به قطر در حالی است که آمریکا از محدودیت های اعمال شده توسط کشورهای عربی در برابر قطر حمایت آشکاری کرده است و آمریکا در فروش تسلیحات دست چندم خود به این کشورها اصطلاحا به دنبال دوشیدن کشورهای منطقه است.
مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اهداف آمریکا در  دامن زدن به اختلاف مابین کشورهای عربی گفت: قطری ها بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی دارند  و آمریکائیها نیز براساس منافع ملی خود بدنبال صدور خدمات امنیتی به قطر و در نتیجه تصاحب بخش عمده ای از ذخایر ارزی این کشور هستند و تنش های ایجاد شده نیز در راستای فروش و تضمین امنیت  این کشورها  به ازای منابع مالی دریافتی است.
وی افزود: البته  نقش حمایت قطر از اخوانی ها و پشتیبانی از حماس را نبایستی در این بین نادیده نگاشت.
صفوی در خصوص افول قدرت منطقه ای و بین الملل  ایالات متحده و  ادامه رفتار آمریکا در خصوص جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت آمریکا و صهیونیست ها در حال کاهش است و نشانه های آن را می توان در عدم موفقیت آمریکا در سرنگونی حکومت سوریه و همچنین عدم توان آمریکا در ایستادگی  مقابل کره شمالی دید و واقعیت دیگر آن است که آمریکائی ها در صحنه میدان نبرد، خصوصا در حوزه کمک های مستشاری ایران  در عراق و سوریه  توان عملیاتی و اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بخوبی در ک کرده اند و در این میدان ها شکست های سختی از ایران متحمل شده اند و رویکرد آنها در قبال سپاه برگفته از این همین واقعیت است.
وی افزود: آمریکائی ها با جمهوری اسلامی ایران چالش اساسی داشته و رفتار اخیر سیاستمداران آمریکا در اعمال تحریم های جدید نشان از بد عهدی و بی ثباتی آمریکا در عمل به تعهدات ۱+۵ خود دارد و هدف آمریکا در نقض تعهدات خود فشار به جمهوری اسلامی ایران در نتیجه شکست سیاست های آمریکا در عراق و سوریه است.
مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به چالش های داخلی آمریکا و ارتباط آن با تحریم های جدید آمریکا گفت: آمریکا در اوضاع داخلی خود و درآینده درگیر چالش های  اساسی بیشتری  ناشی از سیاستهای غلط دولتمردان خود، خصوصا  سیاست های ترامپ  خواهد بود و برخی از این سیاستمداران برای انحراف از موضوعات داخلی، افکار عمومی را معطوف  بحران های ساختگی خارجی می کنند و دقیقا موضوع جمهوری اسلامی ایران نیز از این دست موضوعات است و ترامپ در رابطه با ایران سیاست تحریم ها را ادامه خواهد داد.
صفوی در ادامه با اشاره به شرائط سیاسی داخل و ضرورت وحدت در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: مطابق قانون اساسی تعیین سیاستهای کلی نظام از اختیارات رهبری است.
وی افزود: مبنای بیانات  مقام معطم رهبری  بر اساس اشراف و دسترسی ایشان در نقش رهبری به اطلاعات و جزئی ترین مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و قدرت تحلیل معظم له است و دولتمردانی که از نزدیک درگیر مسائل کلان کشور بوده  و هستند، عمق دوراندیشی و آینده نگری ایشان را در موضوعات مختلف از نزدیک لمس می کنند و بر همین اساس هشدارهای رهبری نقش پیشگیرانه ای در عرصه های مختلف داشته و دارد.
وی اضافه کرد: در بین سیاسیون و مسئولین از گذشته تا کنون هیچکس به اندازه مقام معظم رهبری حافظ منافع مردم نبوده و در جهت تقویت دولت ها، بواسطه منافع عموم مردم گام برنداشته است و در این جهت نیز بیانات مختلفی را ایراد فرموده اند.
سرلشکر صفوی ادامه داد: ایجاد انشقاق دربین مردم ناشی از رواج اختلافات و سلیقه های سیاسی از جمله رفتارهای منافقانه و آفت هایی است که  جبران هریک از آنها مسلتزم صرف زمان و انرژی زیادی  است و بیشترین توان دولتمردان و به تبع آن مردم  بایستی صرف توسعه منابع و پیشرفت کشور و افزایش سطح رفاه عمومی گردد و بیانات حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای براساس نقش رهبر انقلاب در دیده بانی از  انقلاب ترجمه و تفسیر می گردد.
صفوی در پابان گفت: وحدت از جمله راهبرد هایی است که توجه به آن باعث عزت، سرافرازی و موفقیت کشور در صحنه های مختلف شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.